عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تا کنون مجوزی برای واردات برنج در فصل برداشت صادر نشده است در صورت صدور چنین مجوزی کشاورزان برنجکار زیان‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

برای واردات برنج در فصل برداشت مجوزی صادر نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربتی نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال کاهش قیمت برنج ایرانی طی ماه‌های آینده و نقش دلالان در بازار این محصول، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس تمایلی به کاهش قیمت محصولات کشاورزی به صورت دستوری ندارد و اعضای آن اعتقاد دارند که باید قیمت اینگونه محصولات بر اساس روال طبیعی خود تعیین شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قیمت هرگونه محصول کشاورزی به واسطه اعمال نفوذ دلالان افزایش داده شده باشد و سود آنها به جیب اینگونه افراد برود باید با آن برخورد شود، تصریح کرد: محصولات کشاورزی باید با قیمت واقعی از کشاورزان خریداری شود به دست مردم برسد.

دولت با گرانی‌های مصنوعی برخورد کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید با گرانی‌های مصنوعی برخورد کند، عنوان کرد: بخشی از افزایش قیمت برنج به واسطه روند سنواتی، کمبود تولید، کاهش عرضه و دلال بازی است که دولت باید موارد کاذب آن را ساماندهی کند تا شرایط برای مصرف کنندگان دشوار نشود.

رانت دلالان منجر به واردات برنج در فصل برداشت می‌شد

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته به دلیل رانتی که در زمینه واردات برنج وجود داشت شاهد واردات این محصول در فصل برداشت نیز بودیم، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در دوره فعلی از واردات برنج در فصل برداشت جلوگیری شد.

به نفع وارد کنندگان است که به مسائل موجود در بازار و افزایش قیمت‌ها به نحوی دامن بزنند که مجوز واردات برنج صادر شود و از این موضوع سودی ببرند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نفع وارد کنندگان است که به مسائل موجود در بازار و افزایش قیمت‌ها به نحوی دامن بزنند که مجوز واردات برنج صادر شود و از این موضوع سودی ببرند، گفت: تا کنون مجوزی برای واردات برنج در فصل برداشت صادر نشده است در صورت صدور چنین مجوزی کشاورزان برنجکار زیان‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار