رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا ، ثبت اطلاعات واقعی محمولات دخانی در اسناد حمل و نقل جاده ای الزامی شد.

الزام ثبت اطلاعات واقعی محمولات دخانی در اسناد حمل و نقل برای پیشگیری با قاچاق کالا

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالحمید قوچاقی رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در تیرماه جاری، به تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی حمل و نقل بین شهری، ضوابط اختصاصی حمل محمولات دخانی ابلاغ شد و آن‌ها موظف به رعایت ضوابط مندرج دستورالعمل هستند.

وی ادامه داد: براین اساس شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا، اطلاعات مربوط به محمولات دخانی را در سند حمل و بخصوص در حوزه زیرسامانه‌های حمل و نقل جاده‌ای مانند اطلاعات واقعی فرستنده و گیرنده کالا، مشخصات راننده و مشخصات فنی وسیله نقلیه را بصورت برخط در بارنامه ثبت و درج کرده و پس از اخذ کد رهگیری برای صدور بارنامه اقدام کنند.

قوچاقی افزود: این دستورالعمل، در جلسه ۱۲۳ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ۷ ماده، ۳۲ بند، ۵ تبصره و به تایید رییس جمهوری رسیده است. 

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان بر حسب وظیفه این دستورالعمل را به همه تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری و اتحادیه و کانون بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافری داخلی و بین المللی ارسال کرده است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار