رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: تحریم‌ها فرصت خوبی فراهم کرد و سبب شد تا نگاه ما به استفاده از تولیدات داخلی معطوف شود و بخش عمده‌ای از نیازهای فرودگاهی کشور را از تولید داخل تأمین می‌کنیم.

 تجهیزات فرودگاهی کشور از تولید داخلی تامین می‌شود؛ اعزام زائران به سرزمین وحی از ۱۹ فرودگاه

به گزارش گلستان 24 :سیاوش امیرمکری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 53  فرودگاه در کشور اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مالکیت 53 فرودگاه کشور را در اختیار دارد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اخیرا در چارچوب قانون مصوب مجلس از شرکت فرودگاه‌ها منفک شد و در قالب شهر فرودگاهی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ظرفیت جابه‌جایی حدود 80 میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور ایجاد شده است و سرویس‌های خدمات هوانوردی و فرودگاهی به مردم ارائه می‌شود.

امیرمکری ادامه داد: فرودگاه‌های کشور باتوجه به شرایطی که دارند و مناطقی که در آن واقع شده‌اند باید از تجهیزات کمک ناوبری و هدایت پرواز، دستگاه‌های ارتباطی و ایمنی برخوردار شوند. در سال‌های گذشته نیازهای خود را تأمین کردیم و اکنون فرودگاه‌های کشور با استانداردهای جهانی عملیاتی هستند.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که اعمال تحریم‌ها به صنعت فرودگاهی کشور وارد کرد، اظهارداشت: البته تحریم‌ها فرصت خوبی فراهم کرد و سبب شد تا نگاه ما به استفاده از تولیدات داخلی معطوف شود و بخش عمده‌ای از نیازهای فرودگاهی کشور را از تولید داخل تأمین می‌کنیم.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به آغاز اعزام زائران بیت‌الله‌الحرام گفت: پروازهای حج روز گذشته از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) آغاز شد. امسال 19 فرودگاه کشور به زائران سرزمین وحی خدمات‌دهی می‌کنند.

وی افزود: امسال شرکت هواپیماهای جمهوری اسلامی با استفاده از امکاناتی که دارد کار اعزام 80 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار