سرپرست مرکز فوریت های پزشکی استان گلستان از انجام دو ماموریت توسط بالگرد هوایی این مرکز برای نجات جان راکب موتور سیکلت مجروح در نوار مرزی و یک روستانشین زیر آوار مانده در مناطق کوهستانی و صعب العبور علی آباد کتول خبر داد.

نجات جان مصدومان گلستانی با حضور به‌موقع اورژانس هوایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی رضا کمال غریبی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در یکی از این مأموریت‌ها که عصر، شامگاه دیروز انجام شد، واژگونی موتورسیکلت در روستای داشلی برون مرز اینچه برون اطلاع داده شد که به دلیل دوری مسافت علاوه بر اعزام تیم اورژانس زمینی، بالگرد ۱۱۵ نیز عازم محل حادثه شد.
وی ادامه داد: مصدوم که جوانی ۲۴ ساله بود دچار آسیب دیدگی و شکستگی اندام‌ها و نواحی صورت شده بود که توسط بالگرد به مرکز ترومای بیمارستان شهید مطهری گنبد منتقل شد.
علی رضا کمال غریبی همچنین در مأموریتی دیگر، بالگرد اورژانس در نواحی کوهستانی افراتخته دهنه زرین گل علی آباد کتولجوان ۲۴ ساله‌ای را که به دلیل تخریب دیوار در زیر آوار گرفتار شده و دچار ترومای شدید سر و گردن شده بود با سطح هوشیاری اندک به مرکز ترومای ۵ آذر گرگان منتقل کرد.
مسئولان دست اندرکار این حوزه هزینه پرواز، نگهداری و خدمات رسانی هر فروند بالگرد را به‌طور ماهیانه حدود ۸ میلیارد ریال برآورد می‌کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از مناطق در معرض خطر زلزله، رانش زمین، سیل و آتش سوزی جنگل‌ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار