شکوری گفت: در بدترین شرایط اقتصادی کشور ۳۰ درصد درآمد مالیاتی افزایش می‎یابد و این یک فاجعه است.

افزایش ۳۰ درصدی درآمدی مالیات در بدترین شرایط اقتصادی یک فاجعه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «بهرام شکوری» امروز (چهارشنبه 26 تیر) در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: پنجره واحد یکی از الزامات برای تحقق رونق تولید است و باید شرایط را برای مجوزات تسهیل کنیم.

 

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در بدترین شرایط اقتصادی کشور 30 درصد درآمد مالیاتی افزایش می‎یابد و این یک فاجعه است.

 

شکوری بیان کرد: اصلاح نظام مالیاتی یکی از ضروریات و دغدغه فعالان اقتصادی است و به مسئولان امر بارها و بارها چنین مواردی را عنوان کردیم.

 

وی نرخ مالیاتی تولید را کمتر از سایر بخش‎ها دانست و افزود: مالیات برارزش افزوده برای فعالان اقتصادی هر سه ما یکبار باید پرداخت شود و این درحالی است که وقتی واحدهای صنعتی و تولیدی محصولشان را به فروش می‎رساند حتی یک سال طول می‎کشد که بهای کالای خود را دریافت کنند و نیاز است که فرصت بیشتری به صنعتگران داده شود.

 

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در سال رونق و تولید باید همه سیاستگذاری‎ها به سمت حمایت از تولید سوق داده شود.

 

شکوری تاکید کرد: با وجود آنکه ۸ هزار میلیارد دلار گردش مالی دنیا در حوزه معدن است ولی در ایران با منابع غنی در حوزه معدن با تکمیل زنجیره ارزش افزوده تا سال 1404 می‎توانیم تا 60 درصد بودجه نفت را تامین کنیم.

 

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار