استاندار گلستان :

استاندار گلستان از رسانه‌ها خواست به توسعه استان کمک کنند و گفت: رسانه‌ها باید از مسئولان مطالبه کنند چرا با وجود این ظرفیت‌ها، شرایط امروز چندان مطلوب نیست.

رسانه‌ها به توسعه استان کمک کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس در نشست با اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان اظهارداشت: باور دارم اگر رسانه‌ها، مستقل و شفاف جامعه را نقد کنند، جامعه سالم‌تر خواهد بود. حضور در اتاق شیشه‌ای با وجود رسانه‌های مستقل رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، گفت: شاید بخشی از مسائل و مشکلات ما متأثر از این باشد که رکن چهارم به همه تکالیف خود به درستی عمل نمی‌کند و ملاحظات بیش از اندازه‌ای دارد. گاهی باید این ملاحظات را کنار گذاشت چون ممکن است هزینه‌هایی را بر جامعه تحمیل کند.

استاندار به برخی از مشکلات و مسائل استان اشاره کرد و گفت: اینکه درآمد سرانه مردم استان حدود 50 درصد کمتر از میانگین کشوری است یا اینکه تکمیل سدنرماب می‌توانست دست‌کم نیمی از خسارت‌های سیل را کاهش دهد، جزو موضوعات و مسائلی است که رسانه‌ها می‌توانستند به آن بپردازند.

وی یکی دیگر از مشکلات استان را که رسانه‌ها باید به آن توجه بیشتری داشته باشند بحث خام‌فروشی محصولات کشاورزی عنوان کرد و اظهارداشت: وقتی خام‌فروشی نفت امری مضر برای اقتصاد کشور است، خام‌فروشی محصولات کشاورزی نیز در استان گلستان سبب کاهش ارزش افزوده و درآمد تولیدکنندگان می‌شود.

حق‌شناس گفت: پژوهش و مطالعات راهبردی که در استان انجام شده گویای این است که صنایع تبدیلی کافی در این استان وجود ندارد و همچنین مسائل و مشکلات بازرگانی نیز فراوان است.

وی خاطرنشان کرد: فقط چهار استان کشور از جمله گلستان هستند که به مرز زمینی، ریلی و دریایی دسترسی دارند اما با وجود این همه ظرفیت مجموع صادرات استان فقط 300 میلیون دلار است.

استاندار گلستان از رسانه‌ها خواست به توسعه استان کمک کنند و گفت: رسانه‌ها باید از مسئولان مطالبه کنند که چرا با وجود این همه ظرفیت، شرایط امروز این استان چندان مطلوب نیست. هرچند نباید زیادی در چرایی این مسائل توقف داشته باشیم و باید به یک چشم‌انداز مطلوب هم برسیم.

وی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی مسائل و موضوعات در استان تأکید کرد: رسانه‌ها باید مشکلات استان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند تا بتوانیم با کمک مردم و رسانه‌ها آنها را برطرف کنیم.

حق‌شناس بیان داشت: استان گلستان از نظر ظرفیت جزو 10 استان کشور است اما در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مطلوبی ندارد. زمانی این داشته‌ها مطلوب است که بتوان از آنها استفاده کرد. شاید یکی از علت‌های آن معرفی نشدن ظرفیت‌های این استان از سوی رسانه‌ها باشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار