نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نماز از عوامل تطهیر اجتماعی بوده و مفاسد را از بین می برد.

نماز مفاسد اجتماعی را از بین می برد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه سراسری نماز استان گلستان اظهار کرد: محور همه فعالیت هایی که در رابطه با نماز انجام می گیرد چه در قالب اجلاسیه چه برنامه های دیگر باید براساس این باشد که نماز وارد دل و جان و اندیشه نسل جوان شود.

وی افزود: مهم این است که برگزاری چنین اجلاسیه ها در این زمینه موثر باشد زیرا جایگاه نماز در تمام شعائر الهی و در ادیان آسمانی ویژه دیده شده است.

نورمفیدی گفت: در آیات شریفه قرآنی گفته شده جایگاه نماز این است که مفاسد اجتماعی را از بین می برد و در جای دیگری هم ذکر شده نماز می تواند از عوامل تطهیر اجتماعی باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که اجلاسیه می تواند نماز را جایگاه واقعی اش برساند، ادامه داد: نمازی که برای جایگاه اجتماعی خوانده شود انسان را به جهنم می‌برد؛ نمازی که همه ادیان اسلامی و مخصوصا شریعت اسلام به آن تاکید دارد آن نمازی است که انسان با دل به سمت نماز رفته و با دل نماز بخواند نه اینکه اعضا و جوارح وی در نماز باشد و دل نباشد.

نورمفیدی گفت: فواید نماز برای خودمان است و باید بدانیم چه جایگاهی در دلمان دارد نه اینکه نماز را دست و پا شکسته خوانده و صرفاً برداشتن باری از دوش باشد.

وی گفت: انشالله در اجلاسیه آنچه در توان داریم همت کنیم زیرا جنبه ملی داشته و امیدواریم که با این کار نماز را به دل جوانان ببریم.

امام جمعه گرگان گفت: در مدارس و آموزش و پرورش باید در این زمینه تلاش شود نه اینکه به زور کودکان را به کاری وادار کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار