معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تبعات تجمل گرایی به عنوان آفت گسترش ازدواج جوانان گفت : ترویج عادت ساده زیستی راهگشای ازدواج های آسان در جامعه است.

تجمل گرایی آفت ازدواج جوانان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی تندگویان شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان گفت : برای اشاعه فرهنگ ازدواج آسان باید از ظرفیت موجود در آیین اقوام بهره گیری کرد. 

وی بیان کرد: سنت های نیکو و فراموش شده ای در بین اقوام ایران دیده می شود که راهگشای تنگناهای ازدواج است که شناسایی این سنت ها و ترویج آن باید رویکرد اصلی متولیان ازدواج در کشور باشد.

تندگویان با اشاره به ظرفیت های مختلف گلستان اظهار داشت : بروز سیل در استان سبب شد تا تعدادی از هم وطنان دچار ناراحتی و دغدغه های روانی ناشی از خسارت های سیل شوند که با هدف نشاط بخشی این جوامع، میزبانی نخستین جشنواره ازدواج اقوام به گلستان واگذار شد.

وی افزود: برگزاری مراسم عروسی در کمپ های استقرار سیل زدگان گلستان نشان داد که نشاط و امید به آینده در هر شرایطی به عنوان نیاز اصلی انسان فراموش شدنی نیست . 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  ادامه داد: با وجود وقوع سیل و خسارت های بسیار ناشی از آن، چندین عروسی در مناطق سیلزده گلستان برگزار شد که نشان دهنده سر زندگی و درایت مردم این منطقه است.

تندگویان به فعالیت های مختلف وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: برای ترویج ازدواج آسان در جامعه برنامه های متعددی طرح ریزی شده و تلاش می کنیم فرهنگ ازدواج آسان در مناطق مختلف کشور فرا گیر شود . 

در آیین اختتامیه این جشنواره از حبیب الله خلیلی به عنوان خیر فعال و برتر در زمینه تامین جهیزیه زوجین جوان ، اشرف طالبی به عنوان قاضی برتر در حوزه تحکیم بنیان خانواده ، روح الله بنی عقیل به عنوان تهیه کننده برتر در ساخت فیلم با موضوع خانواده و ازدواج، مصطفی پیر فرانبی و معصومه سادات آبتین به عنوان زوج موفق معلول، صادق روشنی و شهربانو روشنی به عنوان زوج موفق جانباز، سید جمال حسینی و سکینه گرجی به عنوان زوج موفق جانباز و علی بای و صدیقه جعفری به عنوان زوج موفق ورزشکار تجلیل شد. 

نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از 13 تا 15 مرداد در سالن امام خمینی شهرستان گرگان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار