وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محبت اهل بیت (ع) و موسیقی اقوام، جامعه ایرانی را در طول قرن‎ها کنار هم نشانده است.

محبت اهل بیت(ع) و موسیقی اقوام جامعه ایرانی را به هم نزدیک کرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعباس صالحی شب گذشته در دومین جشنواره موسیقی «آوای ارادت»، با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در گلستان اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب در گلستان 80 میلیون ایرانی چشم به این استان داشتند و اضطراب و نگرانی مردم سیل‎زده در دل ملت ایران خانه داشت و هم‎درد و هم‎نوا با سیل‎زدگان بودند.

وی تصریح کرد: گرچه سیل خسارت بار بود اما نشان داد که اقوام و مذاهب ایرانی با یکدیگر وحدت و همدلی دارند و اگر حادثه‎ای در کشورمان پدید آید مردم در یاری و دستگیری از حادثه‎دیدگان می‎شتابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محبت به اهل بیت (ع) در نزد ایرانیان اشاره کرد و افزود: محبت به اهل بیت (ع) اقوام و مذاهب مختلف از غرب تا شرق اسلامی را به یکدیگر پیونده داده است.

صالحی بیان کرد: قوم ترکمن از دیرباز با مهر اهل بیت (ع) عجین بوده است و شاعران بزرگ این منطقه از مختومقلی فراغی و ... بر این مهم اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت (ع) ایران را به هم پیونده داده است، اذعان کرد: موسیقی ایرانی نیز وسیله دیگری است که اقوام ایرانی را به هم نزدیک کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت (ع) و موسیقی اقوام، جامعه ایرانی را در طول قرن‎ها کنار هم نشانده است، ابراز کرد: امروز و بعدها نیز با وجود بدخواهی و توطئه دشمنان اینگونه خواهد بود و ملت ایران در کنار یکدیگر خواهند بود.

صالحی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای جدی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‎شود آن است که مراسم‎های مختلف را در کل ایران پراکنده کنیم و در استان‎ها نیز برخی مراسم‎ها در شهرستان‎ها برگزار شود تا همه استان‎ها و شهرستان‎های کوچک شاهد برنامه‎های فرهنگی باشند.

وی جشنواره موسیقی آوای ارادت را دو نمایه‎ای از وحدت ایران برشمرد و یادآور شد: امید است بتوانیم این برنامه را به خوبی و با گستره بیشتر برگزار کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار