مشاور استاندار گلستان در امور جوانان گفت: ادارات، ارگان ها و نهادهای دولتی از ظرفیت جوانان صاحب نظر و سازمان های مردم نهاد در مسیر حرکت استان به سوی، توسعه بیش از پیش استفاده نمایند.

ادارات از ظرفیت جوانان و سازمان های مردم نهاد برای توسعه بهره ببرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نصیبی شنبه شب در نشست شبکه مشاوران جوان دستگاه های اجرایی و فعالان غیردولتی در حوزه های فرهنگی اجتماعی افزود: استان گلستان در آینده به این جوانان سپرده می شود و آنها، بدل به مدیران فردا و چهره های تاثیرگذار عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می شوند. 

وی اظهار کرد: توجه به جوانان و همراهی با آنان در راستای فراهم کردن زمینه ارتقای توانمندی ها و نقش آفرینی بیش از پیش آنها، با توجه به تاثیر توسعه انسانی در رشد و پیشرفت استان، مهم است. 

وی ادامه داد: جوانان امروز گلستان، با توجه به انگیزه فراوان و بهره مندی از تحصیلات تکمیلی و علم روز و البته قرار داشتن در بطن جامعه، می توانند یاور خوبی برای مدیران در رهنمون ساختن استان به سوی توسعه باشند. 

نصیبی با بیان این که یک مدل جدید در استان ایجاد شده است، گفت: برای ایجاد بستر لازم برای ارایه مشاوره ها و نقش آفرینی بیش از پیش جوانان متخصص و صاحبنظر در روند توسعه استان، نسبت به ایجاد تشکیلات لازم در سال گذشته اقدام شد. 

به گفته نصیبی با توجه به این که ریاست ستادهای ساماندهی جوانان در شهرستان ها برعهده فرمانداران است، انتظار است که آنان از ظرفیت این ستاد در راستای بهبود شاخص های مرتبط با جوانان استفاده نمایند. 

وی تصریح کرد: مشاوران جوان فرمانداری ها نیز بایستی در راستای سیاست های فرمانداری که منبعث از سیاست دولت منتخب مردم است، حرکت کنند. 

وی یادآور شد: 60 مشاور جوان که همگی از بدنه اداری دستگاه ها با انتخاب مدیران و تایید حوزه مشاور جوان استانداری می باشند، منصوب شده اند تا زمینه نقش آفرینی بیشتر جوانان شاغل به منظور پویایی سیستم و مدیران فردا فراهم شود. 

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد نشاط اجتماعی مجدد فعالان غیردولتی و سازمان های مردم نهاد هستیم که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، قصد همراهی با دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور بهبود شاخص های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بهداشتی را دارند. 

ایجاد زمینه رشد و ارتقای جوانان شاغل در دستگاه ها و پرورش مدیران فردا و نیروسازی، بسترسازی به منظور استفاده از افکار و اندیشه های خلاقانه قشر جوان به منظور پویایی سیستم، ایجاد همگرایی بیش از پیش بین جوانان استان، توجه ویژه به فعالان غیردولتی و ایجاد نشاط اجتماعی چند هدف اساسی در راستای ایده مشاور جوان می باشد. 

از جمعیت یک میلیون و 903 هزار نفری استان گلستان، 737 هزار و 400نفر در گروه سنی 15 تا 34 سال هستند که 38.73 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار