شهردار گرگان گفت: عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ تفریحی – تجاری با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی، هفته دولت در گرگان آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ گردشگری در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پروژه بزرگ گردشگری در شهر گرگان مجموعه‌ای طراحی‌شده که در آن 7 بازار سنتی ایران ازجمله بازار گرگان، تبریز، اصفهان، شیراز، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بازسازی خواهد شد. 

وی افزود: همچنین مغازه‌های مدرن، سالن‌های سینما، بخش‌های ورزشی، باغ کتاب، فضای ویژه بانوان، بزرگترین آبشار موزیکال کشور و... از دیگر بخش‌های دیده‌شده در این مجموعه چهار هکتاری در چهارشنبه بازار است.

وی بابیان اینکه پروژه طی 36 ماه ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: آیین کلنگ زنی این پروژه با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی، هفته دولت با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تقاطع افسران تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرف 2 ماه آینده کار ساخت آن به پایان می‌رسد.

دادبود گفت: بازگشایی و احداث تقاطع افسران و بازآفرینی میدان بسیج مجموعا پروژه‌ای است که ترافیک را از میدان بسیج – مفتح - کمربندی به بسیج- 60 متری افسران - کمربندی منتقل می‌کند.

شهردار گرگان درخصوص احیای بافت تاریخی گرگان، تصریح کرد: سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شد و امسال این اعتبار افزایش قابل توجهی داشته است. با همکاری شرکت بازآفرینی شهری حدود 9 میلیارد تومان پروژه بازآفرینی را از سال گذشته در حال اجرا داریم که امسال این مبلغ دو برابر خواهد شد. 

وی اظهار کرد: فراخوان احداث سورتمه در شهر گرگان منتشرشده و با همکاری بخش خصوصی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

دادبود با تأکید بر اینکه امسال ایجاد پارک‌های تخصصی در دستور کار شهرداری است، گفت: ایجاد پارک شطرنج و پارکور و... در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی برخی از آن‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.   

شهردار گرگان گفت: طراحی پارک جدید بانوان در شهر گرگان با عنوان پارک "بانوان و دختران نوجوان" انجام‌شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی ازجمله دوچرخه‌سواری، شنا، تنیس، پیاده‌روی، پاتوق‌های فرهنگی، سالن‌های مد و لباس و طراحی و غیره در این پارک تخصصی دیده‌شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته به اندازه تمامی ست‌های ورزشی که از گذشته در سطح شهر نصب شده بود، ست ورزشی نصب کردیم. ایجاد زمین‌های ورزشی در محلات را در دستور کار داریم و چند نقطه شناسایی شده که یک مورد راه‌اندازی شده و مابقی امسال ایجاد می‌شود.

دادبود با اشاره به اینکه طراحی شهربازی مدرن در حال اتمام است، گفت: در ماه‌های آینده با برطرف شدن موضوعات مرتبط با واردات تجهیزات، ساخت شهربازی مدرن وارد فاز اجرایی می‌شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: ‌سال گذشته با مشارکت خوب مردم، بودجه 250 میلیارد تومانی شهرداری به 295 میلیارد تومان رسید و 118 درصد تحقق بودجه را داشتیم این موضوع در حالی است که در برخی مراکز استان‌ها تحقق بودجه مصوب به 70 درصد هم نرسید.

وی به نائب قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در فصل گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری گرگان برای نخستین بار این عنوان را به دست آورد و برای فصل جدید هم تدارک بسیار خوبی دیده‌شده و حمایت کامل را از این تیم خواهیم داشت. 

دادبود در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه حجم اقتصاد شهر گرگان باید افزایش پیدا کند، گفت: جذب 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را طی چهار سال برنامه‌ریزی‌شده و تاکنون 500 میلیارد تومان آن محقق شده است.

شهردار گرگان بابیان اینکه این پروژه‌ها تأثیرات اقتصادی و اجتماعی خوبی در شهر گرگان به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: در پروژه گردشگری چهارشنبه بازار حین ساخت بیش از 400 نفر و بعد از بهره‌برداری بیش از 1200 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره اولین تفاهم‌نامه بین‌المللی شهرداری گرگان منعقد شد، گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهرداری گرگان و گوانگ ژو به امضاء رسید و ماه گذشته سفر هیات چینی را به شهر گرگان داشتیم.

دادبود بابیان اینکه درجه شهرداری گرگان از 10 به 11 ارتقاء یافت، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های کشور از درجه یک تا 12 رتبه‌بندی می‌شوند که 12 متعلق به چند شهرداری‌ محدود در کشور ازجمله تهران است و سقفی که شهرداری گرگان می‌توانست از نظر رتبه‌بندی داشته باشد، 11 است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار