پرداخت ۹۵ میلیارد کمک بلاعوض به سیل زدگان گمیشان، آغاز پایش از رودخانه های استان توسط محیط زیست و تجلیل از خانواده های شهدای خدمت توسط نماینده ولی فقیه از جمله خبرهای امروز چهارشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرپرست فرمانداری گمیشان گفت: تاکنون ۲۳۰۰ واحد مسکونی سیل زده شهرستان تعمیر و  ۹۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان این خانه ها پرداخت شد.

دستمرد گفت: روندکمک رسانی به سیل زدگان با تاکید بر تکمیل هر چه سریعتر منازل تعمیری و جدید ادامه دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان از آغاز طرح پایش میزان آلودگی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان خبر داد و گفت: با شناسایی منابع آلودگی آب‌های رودخانه‌های فصلی که به خلیج گرگان می‌ریزند، مصمم به کاهش آلودگی آب خلیج و افزایش کیفیت آن هستیم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی در گلستان در دیدار صمیمی با خانواده شهیدان خدمت بهزاد تاتاری، تاج‌قلی جهانی، نازمحمد خالدی، عبدالعظیم نیانی و احمد عبدالحسینی، عبدالسلیم صوفیان از تلاش های این شهدان در راه کمک به سیل زدگان تقدیر کرد.

این شهدا در جریان امدادرسانی به سیل زدگان گلستان دچار حادثه شدند و با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت رهبر معظم انقلاب به عنوان شهدای خدمت نام گرفتند.

مدیر بنیاد مسکن گرگان و آق قلا گفت : ۲۵ هزار مترمربع از مساحت ۷ روستای آق قلا آسفالت می شود.

زمانی نژاد گفت که اعتبار پیش بینی شده اجرای این طرح ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال است که بخشی از آن توسط دهیاری‌ها و بخش عمده آن از محل اعتبارات ملی هزینه می شود.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت : در استان ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی دارای مجوز در حال بهره برداری است و تا پایان سال نیز ۱۲۰ واحد دیگر به بهره برداری می رسد.

مجید رحمانی خلیلی  افزود: بدون محاسبه اقامتگاه های بومگردی ، ۵۰ پروژه گردشگری در استان با ۵۵۲ هزار و ۸۴۲ مترمربع زیربنا و سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در حال ساخت است.

احمدی فرماندار بندرگز گفت: اجرای طرح آب بندان روستای وطنا در  ۲ هکتار و با حجم آبگیری۳۰ هزار متر مکعب با ارتفاع ۷ متر در حال انجام است.

وی بیان داشت : این با طرح با هدف تغذیه منابع آب زیر زمینی و آبیاری مزارع انجام می شود که ۲۰ هکتار از اراضی نسق را برای کشت شالی به صورت مستقیم و ۲۵۰ هکتار از اراضی روستای وطنا را به صورت غیر مستقیم تحت پوشش قرار می دهد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار