ادامه حاشیه‌های کشف فساد در شرکت غله، توقیف محموله ماده مخدر شیشه، بازگشت حجاج از سرزمین وحی، رونمایی از تمبر اختصاصی شهدای کارمند، حضور معاون استاندار سراتف روسیه در گلستان و مرگ دومین توله خرس زخمی در یک هفته، از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته گلستان بود.

اخبار استان گلستان در هفته گذشته

گزارش گلستان ۲۴؛ رییس کل دادگستری گلستان گفت که تاکنون اتهامی متوجه مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان نیست اما مسوولان ذیربط در قبال قصور و ضعف نظارتی که در موضوع گندم‌های آلوده داشته اند باید پاسخگو باشند.

هادی هاشمیان گفت: رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان گنبدکاووس با قرار وثیقه آزاد شده تا در راستی آزمایی عملکرد سیلوها همراه نماینده دادستان بر تک تک مراکز خرید و ذخیره گندم سرکشی شود.

در پی بروز تخلف در یکی از سیلوهای گنبد ۹ نفر از کارکنان اداره غله این شهرستان دستگیر شدند و متعاقب آن مدیرکل غله گلستان هم روز یکشنبه برای ادای توضیح و ضعف نظارت صورت گرفته به دادسرا احضار و با قرار ۷۰ میلیارد ریالی آزاد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که متاسفانه تخلف چند کارگر و ضعف نظارت همکاران شرکت غله باعث بروز آلودگی در مقیاس محدود شد که هرچند جای دفاع ندارد اما نباید آن را به همه مجموعه تعمیم داد و کیفیت تمام گندم های تولیدی را زیر سوال برد بویژه اینکه محصول گلستان با تایید کارشناسان بهترین کیفیت را در کشور دارد.

پنجشنبه گذشته هادی هاشیمان رییس کل دادگستری گلستان از کشف مقدار ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس و دستگیری ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان خبر داده‌ بود ضمن اینکه در این ارتباط یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شد.

در همان زمان رییس غله و سیلوی گنبد در جشن شکرگذاری گندم مورد تقدیر قرار گرفت که بازتاب آن با انتقاداتی مواجه شد. 

مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تقدیر از مدیر شرکت غله و سیلوی شهرستان گنبد در جشن شکرگزاری گندم را کاری اشتباه خواند و بخاطر آن از مردم و تولیدکنندگان عذرخواهی کرد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گنبد متهم است که به علت ضعف نظارت و مدیریت موجبات سوءاستفاده متخلفان از گندم های امانتی دولت نزد انبارهای بخش خصوصی را فراهم آورده است.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که معادن این استان از ایمنی کافی برخوردار نبوده و بی توجهی به آن می تواند زمینه ساز تکرار حادثه مرگبار زمستان یورت آزادشهر باشد.

سعید مازندرانی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر عملکرد این معادن به صورت منظم و ماهانه توسط اداره کل تعاون، سازمان صنعت و معدن و دادگستری گلستان انجام می شود تا در صورت لزوم فعالیت آن ها متوقف شود.

**

آخرین گروه حاجیان گلستان شامل دو کاروان و مجموعا ۲۷۰ نفر چهارشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی وارد فرودگاه بین المللی گرگان شدند. 

در مجموع سه هزار ۹۶۴ نفر شامل حجاج، عوامل کاروان و اجرایی، مدیران ستادی و کادر پزشکی و فنی که در قالب ۲۶ کاروان از گلستان به سفر حج تجمتع رفته بودند به گرگان بازگشتند.

**

اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از مرگ دومین توله خرس قهوه ای طی یک هفته گذشته در استان خبر داد.

توله خرس قهوه ای که روز پنجشنبه در منطقه ریگ چشمه دهنه محمدآباد از توابع شهرستان علی آباد کتول با حالت نیمه جان رو به مرگ کشف شد، بر اثر زخم های عمیق ناشی از تیراندازی شکارچی یا شکارچیان تلف شد.

**

همزمان با هفته دولت یادواره ۱۲۳ شهید کارمند گلستان برگزار و از تمبر اختصاصی شهدای این استان رونمایی شد.

استاندار گلستان در این مراسم  گفت: برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد تا اهداف شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در جامعه هرچه بیشتر ساری و جاری شود.

**
رییس کل دادگستری گلستان از توقیف یک محموله ترانزیتی شیشه به وزن ۲۸ کیلوگرم در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان خبر داد.

هادی هاشمیان افزود: این ماده مخدر در لابراتوری در آزادشهر تولید شده ومتهمان  قصد ترانزیت این محموله به خارج از کشور را داشتند.

**

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت ملی پنج اثر این استان شامل مجموعه آبشارهای لوه شهرستان گالیکش، ذخیره گاه جنگلی پسته قازانقایه مراوه تپه، رویشگاه انار ترش بالاجاده کردکوی، مجموعه آبشارهای کرنگ کفتر گالیکش و ذخیره گاه جنگلی شمشاد بندرگز در فهرست آثارطبیعی ملی  کشور خبر داد .

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که ۱۷ درصد افراد بالای ۳۰ سال این استان که در طرح پویش ملی کنترل فشار خون شرکت کردند، دارای بیماری فشار خون بالا هستند.

از مجموع ۸۵۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال این استان، ۶۷۴ هزار نفر آنان مورد غربالگری قرار گرفتند.

**

معاون فرماندار استان ساراتف روسیه در دیدار با استاندار و مسوولان سیاسی و اقتصادی گلستان در گرگان اظهار داشت: دستور رهبران دو کشور ایران و روسیه خواهان گسترش روابط و تعامل اقتصادی و تجاری با یکدیگر هستند که هم اینک این روابط با صادرات محصولات کشاورزی از ساراتف به ایران در حال انجام است.

الکسی ولادمیدویچ که همراه هیاتی تجاری به گلستان سفر کرده بود همچنین با تجار و بازرگانان گلستان دیدار و از چند منطقه گردشگری استان دیدن کرد.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به برپایی فرا رسیدن ماه محرم گفت که محدودیتی برای تامین و توزیع مرغ با نرخ ۱۲ هزار ۹۰۰ تومانی مصوب در بازارهای گلستان وجود ندارد.

مختار مهاجر اظهار داشت : بیش از ۸۳ درصد از مجموع ۹۷۰ واحد مرغداری گلستان با ظرفیت جوجه ریزی ۱۶ میلیون قطعه در سال در حال تولید گوشت سفید هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار