رئیس سازمان پزشکی قانونی در گرگان اعلام کرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی با موضوع قصور پزشکی، مربوط به دندانپزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان است.

دندانپزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان در صدر پرونده‌های شکایت قصور پزشکی

گزارش گلستان ۲۴؛ عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی در جلسه شورای قضایی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با اشاره که عدم ارتباط با بیمار یکی از عللی است که سببقصور پزشکی می‌شود گفت: دندانپزشکی جراحی عمومی و جراحی زنان بیشترین پرونده‌های ارجاع شده به اداره‌های پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی است.


عباس مسجدی آرانی درباره اجرای طرح انطباق در اداره‌های پزشکی قانونی کشور هم گفت: سازمان پزشکی قانونی از کمبود مزمن پزشک رنج می‌برد البته رایزنی‌هایی با مجلس و دولت انجام شده که اگر نتیجه بخش باشد در همه شهرستان‌های کشور دست کم یک پزشک خانم برای راحتی مراجعین خانم مستقر خواهد شد.


مسجدی آرانی افزود: ۱۵۰ شهرستان کشور فاقد پزشک هستند که نیاز ۴۹ مرکز اورژانسی است که با مساعدت ویژه رئیس قوه قضاییه در صددیم تا پایان امسال مشکل مراکزی که نیاز اورژانسی به پزشک قانونی دارند تامین کنیم.


رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود درباره بانک ژنتیک مجرمان کشور هم توضیح داد و گفت: با همکاری سازمان زندان‌ها۹۰ هزار نمونه در کشور استخراج شده که از این تعداد ۲۰ هزار نمونه پس از تجزیه و تحلیل وارد بانک ژنتیک شده و مابقی نیز پس از تامین کیت‌های مخصوص در این مرکز ثبت و نگهداری خواهد شد تا در کشف جرم و شناسایی سریع‌تر مجرمان به دستگاه قضایی کمک کند.


رئیس سازمان پزشکی قانونی برای افتتاح ساختمان پزشکی قانونی کلاله از دیشب به گلستان سفر کرده است.


دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و بازدید از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی گنبدکاووس و کردکوی از دیگر برنامه سفر دوروزه او به گلستان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار