فرماندار گرگان گفت: تا پایان سال ۹۸ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ شغل در شهرستان گرگان ایجاد خواهد شد.

۶۵۰۰ شغل طی سال ۹۸ در شهرستان گرگان ایجاد خواهد شد

گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گرگان اظهارکرد: در کارگروه استانی تعهد اشتغال برای هر دستگاه مشخص شده و طبق مصوبه کارگروه از ۳۳ هزار تعهد اشتغال در استان ۶ هزار و ۵۰۰ شغل باید در شهرستان گرگان تا پایان سال ۹۸ ایجاد شود.

وی به موضوع اجرای طرح سحاب در شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح سحاب به منظور ایجاد ۲۰۰ طرح اشتغالزا در مناطق روستایی و کم برخوردار زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان را در اختیار جوانان خواهد گذاشت.

حمیدی افزود: این طرح با رویکرد فرد محوری بوده و پنج روستا به صورت پایه انتخاب شده اند. همچنین افراد، با دارا بودن شرایطی که برای آنان درنظر گرفته شده از جمله افراد تحصیلکرده بیکار، افراد متاهل بیکار و افراد بدون سابقه بیمه مورد حمایت بنیاد قرار خواهند گرفت.

فرماندار گرگان گفت: افراد متقاضی در این طرح با مشاوره تسهیلگران بنیاد شغل خود را انتخاب خواهند کرد و پس از آشنایی با آن شغل، تسهیلگران مراحل اداری پرداخت تسهیلات به آنان را پیگیری کرده و در صورت نیاز مجوز از بعضی از ادارات، قانون مهلت سه تا ۶ ماه را هم برای آنان درنظر گرفته است که اخذ مجوز هم برای ارایه تسهیلات از سوی بنیاد برکت پیش شرط نخواهد بود.

حمیدی یادآور شد: افرادی که از این تسهیلات استفاده خواهند کرد باید به تعهد خود در آن شغل پایبند باشد چراکه در صورت عدم همکاری قبل از مدت تعهد خود، بنیاد، تسهیلات را به صورت یک جا از آنان مطالبه خواهد کرد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار