معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۱۶ هزار هکتار کاداستر در استان انجام می‌شود.

اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ مصطفی لو معاون معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: این طرح با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان در استان انجام می‌شود.

حمید مصطفی لو اجرای طرح کاداستر را نخستین گام برای مبارزه با زمین خواری اعلام کرد و گفت: تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.

وی افزود: کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تاکید بر انجام کاداستر در اراضی ملی، گفت: ۴۲ فقره پلاک در سطح استان کاداستر انجام می‌شود که این پلاک‌ها در شهرستان‌های کلاله، علی آباد کتول، آزادشهر، رامیان، کردکوی، گالیکش، مینودشت و گنبد قرار دارند.

او افزود: همچنین ۲۹ هزار هکتار در سطح استان اصلاح و رقومی سازی و ۱۹ هزار هکتار حد نگاری اراضی ملی و دولتی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیون تومان در حال انجام است.

مصطفی لو گفت: اجرای کاداستر باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در معاملات املاک و همچنین کاهش فراوان تعرضات ملکی و دعاوی مربوط در دادگاه‌ها و کاهش حجم پرونده‌های قضایی می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار