صداوسیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت آخرین روزهای ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رئوف شیعیان جهان تدارک دیده است.

روزهای پایانی ماه صفر همراه با ویژه برنامه‌های صداوسیمای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با فرارسیدن ایام دهه پایانی ماه صفر ، صداوسیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف سیما، صدای فارسی و برن‎مرزی، خبر و فضای مجازی تهیه و تولید کرده است.

معاونت سیما با ویژه برنامه «قرار عاشقی» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری و حاتم نائیج‎زاده، ویژه دهه پایانی ماه صفر به تعداد 10 برنامه 60 دقیقه‎ای با عزاداران حسینی همراه می‌شود.

پخش زنده و ضبطی عزاداری‌های شهرهای مختلف استان، از جمله آزادشهر به تهیه کنندگی ابراهیم امیرخانی و کارگردانی مهدی شمقدری، گنبد امامزاده یحیی بن زید (ع) به تهیه کنندگی احمد گرایلی و کارگردانی حسن نصیری رضی و امامزاده عبدالله (ع) گرگان به تهیه کنندگی علیرضا کلانتری و کارگردانی سید روح الله بنی‎عقیل ویژه این ایام از شبکه گلستان پخش می‌شود.

از دیگر برنامه‌های سیمای گلستان «دعای پیامبر اعظم» ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری، به‎صورت زنده از امامزاده عبدالله (ع) گرگان برای بینندگان همیشه همراه گلستانی روی آنتن می‎رود. آیتم‎های این برنامه قرائت زیارت نامه حضرت رسول(ص) به‎همت مداحان استانی و کشور و پخش سخنرانی‌ها، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... است. این برنامه از ساعت 10 به مدت 70 دقیقه با تصویربرداری سمیه پاسندی، سعید محسن خراسانی و جلیل خمری و صدابرداری ولی الله اسماعیل‎زاده 5 آبان روی آنتن می‎رود.

رادیوی گلستان هم با برنامه زنده «معراج وصال»  درسالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و به تهیه‎کنندگی و نویسندگی شهده شاکرنژاد، 5 آبان با شنوندگان گلستانی همراه می‌شود. این برنامه با بخش‎های متنوعی از جمله ارتباط با کارشناسان مذهبی به موضوعاتی از قبیل اسوه حسنه بودن حضرت رسول(ص)، شرح حدیث تقلین، سبک زندگی ایشان و همچنین مفهوم کلمه مصطفی و به زندگی نامه امام حسن مجتبی (ع)، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... می‌پردازد. «معراج وصال» از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه با گویندگی فاطمه شاه حسینی، گزارشگری مرضیه اسدی به سمع شنوندگان می‎رسد.

«پاییز هشتم» عنوان ویژه برنامه‎ای است که در روز شهادت امام رضا (ع) ازرادیو گرگان به تهیه‎کنندگی نورمحمد گیلانی با هدف تبیین اندیشه‌های ناب ثامن الحجج(ع)، به‎صورت زنده پخش می‎شود. این برنامه 7 آبان با دعوت از کارشناسان مذهبی، گزارش‎های مردمی، ارتباط زنده با مشهد مقدس حرم علی‎بن‎موسی الرضا(ع)، تصنیف و مداحی، ارتباط با شعرای آیینی و ذاکران اهل بیت (ع)، پخش مداحی و مرثیه  و ... را تقدیم شنوندگانش می‎کند. این برنامه از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه با گویندگی ارمغان سرایداری، گزارشگری عباس رسول آبادی پخش می‌شود.

رادیو ترکمنی برون‎مرزی با ویژه برنامه «سایرا یاراولکام» به‎صورت زنده، در این ایام ساعت 16 به مدت 120 دقیقه، با بخش‎هایی از جمله تواشیح و کارشناس مذهبی، گزارش مردمی و ... به تهیه‎کنندگی احمد قرنجیک، عبدالطیف گرکز و لطیفه دوجی با شنوندگان این رادیو همراه می‎شود.
«چشمه ایمان» هم  با 3 برنامه و با حضور کارشناس مذهبی به تهیه کنندگی عبدالطیف گرکز از ساعت 19:30 به مدت 25 دقیقه ازرادیو ترکمنی برون‎مرزی روی آنتن می‎رود.
«جهان سیاست» نیز در 3 قسمت که هر کدام از آن به مدت 10 دقیقه است که ساعت  20:45 به تهیه کنندگی احمد قرنجیک پخش می‎شود.

معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونت‎های تولیدی مهیای پوشش گسترده این ایام سوگواری و مهم شده است و نیز با 6 گزارش موضوعی به مدت 18 دقیقه، 9 گزارش خبری به مدت 23 دقیقه و یک گفت‎‌وگوی ویژه خبری به مدت 25 دقیقه را در دهه پایانی ماه صفر تدارک دیده است.

معاونت فضای مجازی مرکز نیز همراه با دیگر معاونت‎های مرکز اقدام به تولید و بارگزاری مطالب متنوع با موضوع این ایام را برای بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است از جمله این اقدامات می‎توان به طراحی ساخت 10 موشن گرافی، 30پوستر، 45 عکس نوشت، 25 کلیپ ، 30 پادکست  و ایجاد صفحه ویژه در وب سایت و نشر بسته‌های ویژه فضای مجازی از برنامه‌های سیما و صدا، از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار