مدیر آفات و نباتات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای جلوگیری از شیوع آفت مگس مدیترانه‌ای ، نارنج‌های داخل شهر جمع آوری شود.

تاکید بر جمع آوری سریعتر نارنج‌ها / مگس مدیترانه‌ای کنترل شده، اما از بین نرفته
به گزارش گلستان ۲۴؛ حق نما مدیر آفات و نباتات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: هم اکنون تجمیع مگس مدیترانه‌ای را در میوه‌های ریخته شده پای درختان مرکبات و همچنین درختان نارنج سطح شهر‌ها داریم که لازم است هر چه سریع‌تر نارنج‌ها جمع آوری شوند.

او افزود: باغداران نیز توجه کنند که حتما میوه‌های ریخته شده در پای درختان را یا در کیسه‌های پلاستیکی ضخیم ریخته و بگذارند کامل پوسیده شود و سپس پای درخت بریزند و یا اینکه در عمق زمین دفن کنند تا موجب انتقال آلودگی نشوند.

حق نما ادامه داد: مدیران شهری نیز توجه کنند که هر چه سریع‌تر نسبت به جمع آوری نارنج‌ها اقدام شود، چون احتمال آلودگی از این طریق وجود دارد.

او افزود: جمعیت آفت مگس مدیترانه‌ای در استان گلستان کنترل شده، اما این آفت هنوز از این نرفته است.

مگس مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک است که تا سال ۱۳۵۴ جزء آفات قرنطینه‌ای ایران محسوب می‌شد، اما اولین بار در پاییز سال ۵۴ خسارت لارو این مگس در باغ‌های هلو مشهد گزارش شد.

این آفت در اکثر مناطق نیمه گرمسیری جهان انتشار یافته و در کشورمان این آفت تا کنون از استان‌های خراسان، یزد، اصفهان، مازندران، گیلان، گزارش شده است.

این حشره در دنیا حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد و دربین آن‌ها بیش ازهمه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، گیلاس، انار، انجیر و مرکبات حمله می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار