دبیر ارتقا آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ۹۲ هزار نفر در کشور در قالب دیده بان پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با قوه قضاییه همکاری می‌کنند.

فعالیت ۹۲ هزار نفر در سامانه سجام / مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی افتخاری مشاور و دبیر ارتقای  آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گرگان به راه اندازی سامانه سجام در این معاونت اشاره کرد و گفت: این سامانه بزرگترین شبکه مردمی و نخبگانی کشور است که در آن افراد می‌توانند آسیب‌های اجتماعی و جرایم را بدون این که مشخصات آن‌ها فاش شود در کوتاه‌ترین زمان به عالی‌ترین مقامات کشور گزارش دهند.


مهدی افتخاری با بیان این که راه اندازی سامانه سجام بحث خدمت مردم به مردم و مطالبه گری از مسئولان برای مردم است افزود: این سامانه هم کنون ۹۲ هزار نفر در کشور عضو دارد که هزار نفر آن‌ها از استان گلستان هستند.


افتخاری با بیان این که دستگاه قضایی در قالب نهضت پیشگیری و همت همگانی به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگان، هنرمندان و رسانه‌ها برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: در همین راستا نخستین آلبوم موسیقی در قوه قضائیه با عنوان چراغ شب و با موضوع آسیب‌های اجتماعی تهیه کردیم که امروز در گلستان رونمایی شد.


مهدی افتخاری به برگزار‌ی جشنواره‌های ایده‌ها و فرصت‌ها اشاره کرد و افزود: پارسال هنرمندان جوان و نوجوان ۳۷۰ ایده، فیلم نامه و طرح‌های ابتکاری در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دبیرخانه این معاونت در قوه قضاییه ارائه دادند.


افتخاری برای شرکت در همایش هنرمندان، اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به گرگان سفر کرده است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار