مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق‌قلا از آغاز عملیات زهکشی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

عملیات زهکشی در اراضی کشاورزی آق‌قلا آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اکبر عرب‌احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: عملیات زهکشی در نوار شمالی شهرستان آق‌قلا اجرایی شده است و درحقیقت این عملیات از شمال استان گلستان «شهر گمیشان» به سمت شهرستان آق‌قلا در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر که در سطح استان گلستان اتفاق افتاد به کشاورزان توصیه می‌کنیم نسبت به کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، جو و کلزا اقدام کنند.

* کشاورزان تا 15 آذرماه فرصت دارند تا کلزا کشت کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: کشاورزانی که تاکنون موفق به کشت کلزا نشدند تا تاریخ 15 آذرماه فرصت دارند تا اقدام به کشت این محصول کشاورزی کنند تا تاریخ کاشت مناسب را از دست ندهیم.

عرب‌احمدی از آغاز اجرای عملیات زهکشی در شهرستان آق‌قلا خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات زهکشی می‌توانیم حداقل یک تن الی یک تن و 800 افزایش تولید محصول گندم و جو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیمانکار سازمان جهادکشاورزی استان گلستان «قرارگاه خاتم » است، ابراز کرد: انتظار ما از کشاورزان این است که همکاری لازم را با پیمانکار و مجموعه دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان آق‌قلا افزود: هدف ما از اجرای عملیات زهکشی خروج آب‌های زائد و مازاد از اراضی کشاورزی است تا بتوانیم خاکهای منطقه را حاصلخیز کنیم و شرایط را برای افزایش تولید در واحد سطح مهیا کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار