معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از رانش در جاده حفاظتی سد، جاده دسترسی به «آبشار کبودوال» برای جلوگیری از اتفاقات بعدی بسته است.

جاده آبشار «کبودوال» علی‌آبادکتول بسته شد/ هیچ خطری سد کبودوال را تهدید نمی‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، داود گیلک اظهار کرد: رانش در حدود 50 متر از جاده حفاظتی در ساحل چپ مخزن «سد کبودوال» رخ داده است، با توجه به آزمایشات ژئو تکنیک موجود و نقشه‌برداری انجام شده، بررسی‌ها انجام و دلائل رانش براساس آزمایشات مشخص شده است و طرح اصلاحی برای ترمیم جاده پیاده‌روی در حال تهیه است و اقدامات اجرایی به زودی آغاز می‌شود. 

* در حدود 50 تا 60 نقطه از شرق گلستان پس از بارش‌های ابتدای سال رانش رخ داد/ هم اکنون رفت و آمد از جاده برگشت از آبشار انجام می‌شود
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: هم اکنون رفت و آمد از جاده برگشت از آبشار انجام می‌شود و برای استحکام جاده اصلی «آبشار کبودوال» هم به مردم اطمینان کامل می‌دهیم.
گیلک افزود: خاک‌های لسی در مناطق وسیعی از شرق استان گسترده است، روانگرایی و استعداد رانش در مجاورت آب یکی از خواص اصلی این نوع خاک است، امسال در حدود 50 تا 60 نقطه از شرق استان پس از بارش‌های ابتدای سال رانش رخ داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار