رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه که جوامع را رنج می دهد فساد فکری، عملی ، اجرایی و اقتصادی و راهکار برون رفت از همه اشکال فساد ارتباط با خدا و نماز است.

اجلاس نماز فرصتی برای بررسی و بازنگری عملکرد مسئولان است/ ارتباطات دیجیتال می‌تواند تبدیل به فرصت شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ، رئیس دستگاه قضا، در اجلاسیه بین المللی نماز گفت: اگر می خواهیم عدالت را به معنای واقعی در جامعه نهادینه کنیم باید به ارتباط با خدا و نماز بسیار توجه کنیم.

او افزود:اگر ترس از خدا نباشد عدات فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی نهادینه نمی شود و اگر می خواهیم انواع عدالت در جامعه نهادینه شود باید نماز را قدر بدانیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: اقدامات بسیاری در قوه قضاییه انجام می دهیم و حتما آنها را ضروری می دانیم اما این را نیز می دانیم که حل بسیاری از مشکلات مانند کاهش جرم ها ، کاهش پرونده ها وتوجه به اخلاقیات راهکارش توجه به معنویت ، توجه به اخلاق و نماز است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ، رئیس دستگاه قضا همچنین فقر در جوامع را ناشی از بی عدالتی دانست و افزود : اگر قوانین بر اساس آموخته های قرآنی باشد و مجریان توجه نزدیکی به نماز و ارتباط با خدا داشته باشند مفاسد و فقر از جامعه برچیده می شود.

او راهکار رهایی از خود بزرگ بینی ، دروغ و غیبت را در پرتوی نماز عملی دانست و افزود : انسان نمازخوان نمی تواند به بیت المال دست اندازی و جامعه را دچار رنج کند.

او افزود: کامل‌ترین ذکری که انسان می‌تواند خود را صیانت کند و از لغزش‌ها ایمن بدارد نماز است چرا که نماز کوثری است که هر مومن ۵ بار خود را در آن پاکیزه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۱۷ بار به اهمیت اقامه نمازاشاره شده است افزود: مساجد خانه‌های خدا روی زمین هستند و از این روی باید ارتباط انسان‌ها با خداوند مدام باشد چرا که هرگاه ارتباط انسان با خدا قطع شود زمینه سقوط آن فراهم می‌شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به آثار نماز در جامعه افزود: جامعه بدون نماز نمی‌تواند جامعه عادل باشد و این اصلا ممکن نیست، چرا که امام عادل جامعه عادل را به پا میکند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین حل بسیاری از مشکلات ما را در پرتوی نماز دانست وافزود: از شر بلا‌ها و آفات باید به خدا پناهنده شد، دوای همه درد‌ها در پناه خدا و چاره همه مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی که جوانان، نوجوانان، مردم، اقتصاد و سیاست ما را تهدید می‌کند، نماز است.

او همچنین حقیقت نماز را حقیقتی والا دانست که می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را از جمله دستگاه قضایی را مصون کند.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه افزود: ارتباطات دیجیتال که می‌تواند تبدیل شود به یک فرصت، فقط می‌تواند در پناه ارتباط با خدا، نوجوانان ما را مصون کند چرا که ما نمی‌توانیم نوجوان را از ارتباطات مجازی و دیجیتال منع کنیم، اما می توانیم نوجوانان را در پناه ارتباط با خدا مصون کنیم.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار