مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: ۹۰ درصد واجدان شرایط در گلستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

زنگ خطر پیری درگلستان نواخته شد/۹۰درصد مردم کارت ملی دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوبکر دولو صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از مجموع جمعیت واجد شرایط کارت ملی در گلستان (یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۵۰ نفر) یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۳۷ نفر تا ۲۲ آذرماه کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد واجدان شرایط کارت ملی دریافت کردند، افزود: ۱۴۰ هزار نفر باقیمانده تا پایان سال کارت ملی دریافت خواهند کرد.

دولو گفت: در شهرستان آق قلا بیشترین ثبت نام کارت ملی هوشمند داشتیم که ۹۸ درصد مردم ثبت نام کردند و بعد از آن شهرهای کلاله (۹۶ درصد) و ترکمن (۹۳ درصد) بیشترین ثبت نام را انجام دادند.

وی بیان کرد: ۲۶ دفتر پیشخوان، سه دفتر پستی و پنج ایستگاه سیار در زمینه ثبت نام کارت ملی با ما همکاری می کنند.

دولو اضافه کرد: در هشت ماهه امسال ۲۲ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد ولادت در تمام شهرستان ها کاهش یافته که بیشترین کاهش در گمیشان (۱۸.۵ درصد) و کردکوی (۱۵.۱ درصد) و کمترین کاهش آق قلا (۵.۹ درصد) و رامیان (۷.۲ درصد) ثبت شده است.

دولو اظهارکرد: طی هشت ماهه پنج هزار و ۹۶۱ هزار واقعه وفات در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه قبل که پنج هزار و ۹۲۷ بوده حدود ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

وی با افزایش و کاهش فوتی در هفت شهرستان گفت که مراوه تپه با ۱۸.۲ درصد بیشترین افزایش را داشته است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار