استاندار گلستان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی مصرف بنزین در استان پس از اجرای طرح ساماندهی قیمت سوخت گفت: تلاش می‌کنیم افزایش قیمت بنزین بهانه‌ای برای افزایش قیمت در سایر کالاها نشود.

استاندار گلستان: مصرف بنزین در استان گلستان ۲۵ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس شامگاه پنج‌شنبه در هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان اظهارداشت: در آذرماه امسال نسبت به ماه قبل آن شاهد کاهش 25 درصدی مصرف بنزین در استان بودیم. با اینحال تلاش می‌کنیم این افزایش نرخ بهانه‌ای برای افزایش قیمت در سایر کالاها نباشد.

وی با اشاره به تغییرات قیمتی کالاها در ماه‌های اخیر گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی قیمت سوخت دو گروه خدماتی و کالایی شامل حمل و نقل و انواع خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها افزایش قیمت داشته است.

استاندار گلستان همچنین از آمادگی استان برای ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان خبر داد و افزود: یک هزار تن میوه شامل 400 تن سیب و 600 تن پرتقال برای مصرف شب عید مردم استان ذخیره‌سازی می‌شود.

وی همچنین از اختصاص سهمیه 150 تنی گوشت منجمد گوساله‌ای به استان خبر داد و گفت: این گوشت در سطح بازار به قیمت 43 هزار تومان توزیع می‌شود. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 40 تن به تعاونی‌های کارمندی، 10 تن تعاونی‌های کارگری، 10 تن برای فرهنگیان، 5 تن برای بهزیستی، 36 تن برای رانندگان و 49 تن نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه خواهدشد.

حق‌شناس افزود: سهمیه 607 تنی شکر یارانه‌دار نیز به استان اختصاص یافته که 350 تن بین مردم توزیع می‌شود. همچنین 157 تن برای مصرف صنعتی و 100 تن برای مصرف صنفی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به گزارش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره پایش و کنترل بازار گفت: اکثر کالاهایی که به ویژه بعد از افزایش قیمت سوخت مورد اعتراض مردم بوده، افزایش قیمت سیلندرهای گاز مایع، نرخ حمل و نقل بین شهری، انواع نان، میوه سبزیجات، پوشاک، خواروبار، لوازم یدکی خودرو و غیره بوده که بازرسان با متخلفان برخوردهای لازم را انجام داده‌اند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار