گزارشی از عدم بسترسازی مناسب یکی از جاده های حیاتی گلستان؛

پیگیری برای بستر سازی مناسب جاده مرگ شهرستان کلاله باعث جلوگیری از مرگ تعداد زیادی از مردم شرق گلستان براثر سوانح رانندگی می شود که می توانست این مهم طی 4 سال گذشته و با توجه به ظرفیت موجود نماینده شرق گلستان که عضو کمیسیون عمران مجلس و دارای سمت های مختلف در راه و شهرسازی کشور است؛ محقق شود.

جاده ای که سالانه ده ها نفر را به کام مرگ می کشاند/ تبل توخالی نماینده شرق گلستان در کمیسیون ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ مناسب بودن جاده ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و در پی آن کاهش تلفات جانی و مالی داشته باشد.

تصادف نماینده شرق گلستان در جاده مرگ کلاله به مراوه تپه

شهریور ماه سال 97 شاهد انتشار خبری مبنی بر تصادف خودروی شهرام کوسه غراوی نماینده شرق گلستان در فضای مجازی بودیم که در آن بیش از 9 نفر مصدوم شدند.

این تصادف لزوم توجه این نماینده را به جاده مرگ شهرستان کلاله افزایش داد و در این خصوص چندین گزارش و خبر انگیزشی و تحریکی از سوی این سایت و فضای مجازی منتشر شد.

نه تنها این گزارش ها عامل محرکی برای این نماینده نشد، بلکه شاهد مظلوم نمایی این نماینده در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله که با حضور حق شناس استاندار گلستان برگزار شد؛ بودیم و وی اخبار منتشر شده از در این پایگاه خبری را آرزوی ما بر مرگ وی دانست.

مرگ دهها نفر در جاده مرگ شهرستان کلاله

اگر تنها به تصادفات بعد از سانحه رانندگی نماینده شرق گلستان بپردازیم؛ در مسیر یاد شده، شاهد دهها تصادف و مرگ دهها نفر بودیم که در یکی از این سوانح مادر باردار و فرزند 4 ماهه وی جان باختند.

بروز چنین اتفاقاتی باعث واکنش مردم در فضای مجازی و در خواست توجه مسئولین به این جاده شد؛ لذا می طلبید در راستای خواسته مردم و جلوگیری از تلفات بیشتر، اقدامات موثری در این زمینه انجام شود.

باید متذکر شویم که مسئولین شهرستانی و استانی و شهرام کوسه غراوی نماینده شرق گلستان با توجه به حضورش در کمیسیون عمران مجلس و سمت های مختلف در راه و شهرسازی کشور، هیچ اقدام عملی در راستای خواسته عموم مردم انجام ندادند و اخیرا نیز شاهد انتشار تصاویری از تلاش پرسنل راهداری کلاله برای تعریض جاده از سوی کانال حامی شهرام کوسه غراوی بودیم که اقدام سالانه این اداره در راستای پروژه های زمستانی را حاصل پیگیری های این نماینده دانست.

امضای سند محرومیت شرق گلستان توسط نماینده این حوزه

با روی کار آمدن مجلس دهم، شاهد انتشار نامه ای در فضای مجازی بخصوص صفحه اینستاگرام شهرام کوسه غراوی نماینده شرق گلستان مبنی بر موافقت نمایندگان استان گلستان و خراسان شمالی بر عبور جاده جایگزین گلستان از مسیرهای آزادشهر و کاهش مخاطرات زیست محیطی در جنگل گلستان بودیم.

در کمال ناباوری امضای شهرام کوسه غراوی زیر نامه ای رفت که پروژه آن به فایناس رسیده بود و به تبع آن اجرایی شدن آن می توانست شهرستان های کلاله و مراوه تپه را از بن بست گردشگری و اقتصادی خارج و باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی شود.

علی رغم اینکه تمام مفاد نامه یاد شده مبنی بر جاده جایگزین است؛ شهرام کوسه غراوی در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار با وی نشست داشتند؛ جاده مطرح شده را جاده پدافندی دانست و در پی آن شاهد انتشار نامه ای با امضا نمایندگان با مضمون نامه قبلی و تغییر مسیر بودیم که نشان از آشفتگی شهرام کوسه غراوی در این خصوص بود؛و این در حالی است که علیرضا ابراهیمی نماینده مردم شریف آزادشهر و رامیان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید اینکه جاده جایگزین گلستان از مسیرهای آزادشهر عبور خواهد کرد؛ از پیگیری های خود در این خصوص گفت و تمام این اتفاقات در حالی اتفاق افتاد که غراوی برای جبران اشتباه استراتیژیکی خود هیچ واکنش مثبتی نشان نداد.

سرنوشت نامشخص پروژه تقاطع غیر همسطح دو راهی کلاله

خطرات راه های شرق گلستان تنها به جاده مرگ این شهرستان منتهی نمی شود؛ بلکه دوراهی کلاله نیز یکی از محورهایی است که سالانه باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنان می شود.

پروژه تقاطع غیرهمسطح دوراهی کلاله از جمله پروژه های قدیمی این شهرستان و شرق گلستان می باشد که برخی از نمایندگان شرق گلستان از مدعیان پیگیری آن بودند.

اما در خصوص این پروژه نیز اقدامی قابل توجه انجام نگرفته است و تنها شاهد ایجاد مسیر انحرافی و آسفالت آن بودیم.

تبل تو خالی نماینده شرق گلستان در کمیسیون ها

حضور و عضویت شهرام کوسه غراوی در کمیسیون عمران و راه و شهرسازی کشور می توانست نقطه عطفی برای پیشرفت و آبادانی و طرح و اجرایی شدن پروژه های عمرانی زیادی در شرق گلستان شود؛ اما با وجود سمت های مختلف و متعدد در جایگاه های کشوری مثل تبل تو خالی بود که نه تنها به داد مردم شرق گلستان نرسید؛ بلکه با امضای عبور جاده جایگزین گلستان از محورهای آزادشهر، شرق گلستان به محرومیت و بن بست دائمی نزدیکتر شد؛ لذا می طلبد این نماینده در مدت باقی مانده تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن پروژه جاده جایگزین گلستان انجام دهد تا پس از مدتی با اتمام این پروژه شاهد کاهش مرگ و میرهای جاده ای در شرق گلستان، باشیم.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار