رئیس پلیس راهور گرگان گفت: برای کاهش بار ترافیکی در خیابن ولی عصر (ع) و مسیرهای منتهی به این خیابان چراغ‌های راهنمایی از حالت اتومات خارج و به صورت دستی در مواقع پیک ترافیکی کنترل می‎شود.

چراغ‎های راهنمایی برای کاهش و کنترل ترافیک در خیابان ولی‎عصر گرگان 2 منظوره شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ طی روزهای گذشته برخی کاربران با ثبت سوژه «تمرکز خدمات پزشکی در خیابان ولیعصر گرگان ترافیک ایجادکرده است» خواستار رسیدگی مسوولان و مدیران شهری در این رابطه شدند که در دستور پیگیری خبرنگار این خبرگزاری در استان گلستان قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: برای کاهش بار ترافیکی در خیابن ولی عصر (ع) و مسیرهای منتهی به این خیابان چراغ‌های راهنمایی از حالت اتومات خارج و به صورت دستی در مواقع پیک ترافیکی کنترل می‎شود.

امروزه ترافیک به یکی از معضلات و چالش‎های مهم زندگی شهری تبدیل شده است، به موازات افزایش جمعیت و افزایش تعداد خودروها هر روزه شاهد گره‎ها و بارهای ترافیکی در خیابان‌ها هستیم.

ترافیک نه تنها شهرهای بزرگ بلکه شهرهای کوچک را نیز درگیر خود کرده است، در حالی که مدیران شهری با اجرای طرح‎هایی سعی در کاهش بار ترافیکی دارند اما همچنان این چالش جزو جدایی‌ناپذیر زندگی شهرنشینان محسوب می‎شود.

گرگان یکی از شهرهای بزرگ شمالی و البته در حال توسعه کشور است که به واسطه افزایش جمعیت و از سویی تمرکز اکثر خدمات در این شهر موجب شده تا هر روزه به غیر از  جمعیت این شهر 400هزار نفری شاهد رفت و آمد تعداد افراد زیادی از شهرهای اطراف به گرگان باشیم که این امر نیز یکی از دلایل تشدید بار ترافیکی در این شهر شمالی است.

در این میان یکی از خیابان‎های پرتردد و اصلی گرگان که اتفاقأ بیشتر خدمات پزشکی در این نقطه از شهر متمرکز شده است خیابان ولیعصر (عج) می‎باشد تردد زیاد خودرو در سه مسیر گرگانپارس، چاله باغ و دادگاه انقلاب که منتهی به خیابان ولیعصر (عج) می‎شود بار ترافیکی زیادی را به این خیابان وارد می‎کند تا جایی که در اکثر اوقات موجبات نارضایتی شهروندان فراهم می‎شود.

*ایجاد تقاطع غیرهمسطح در خیابان «چاله‌باغ» گرگان

در همین رابطه عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص وضعیت ترافیکی خیابان ولیعصر (عج) و خیابان‎های منتهی به آن در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است و اگر به موضوعات ترافیکی آن توجه نشود ممکن است به گره‎های ترافیکی شدیدی برخورد کنیم.

ناصر گرزین با اشاره به بار ترافیکی زیاد در خیابان چاله‌باغ گفت: در طرح جامع ترافیکی برای «چاله‌باغ» تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته شده است در واقع برنامه آتی شهرداری ایجاد تقاطع غیرهمسطح در «چاله‌باغ» است و مطالعات آن انجام و طرح اولیه آن نیز آماده شده است اما قبل از ایجاد تقاطع باید یکسری املاک در این منطقه خریداری شود.

وی با بیان اینکه ترافیک در خیابان گرگانپارس نیز نسبت به گذشته روان‎تر شده است افزود: شهرداری گرگان با کمک پلیس راهور در کنار چراغ راهنمایی که در سازمان آب وجود دارد چراغ دیگری تعبیه کرده که پلیس محترم می‎تواند در مواقع پیک ترافیکی به صورت دستی کاربردهای چراغ را با توجه به موضوع عوض کند که این امر به روان شدن ترافیک کمک بسزایی می‎کند.

*جایگزینی مسیرهای جدید در نقاط پر ترافیک گرگان

عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: سعی می‎کنیم خیابان‎هایی همچون گرگانپارس، چاله‌باغ و دادگاه انقلاب که موجب ترافیک زیادی در مسیر خیابان ولیعصر می‎شود با ایجاد تقاطع‎های غیرهمسطح و بازگشایی برخی خیابان‎ها ترافیک را کمتر کنیم.

گرزین اضافه کرد: شهرداری گرگان به دنبال آن است تا در نقاط پرترافیک شهر مسیرهای جدیدی را جایگزین کند در حال حاضر طرح مطالعاتی ورودی شرق گرگان انجام شده این طرح را به پلیس راهور و شورای ترافیک ارائه کردیم در صورت تأیید شدن این طرح در بحث ترافیک شرق گرگان شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

*دو منظوره شدن چراغ‎های راهنمایی در خیابان‎های اصلی گرگان

رئیس پلیس راهور گرگان نیز در خصوص ترافیک شدید در خیابان ولیعصر (عج) گفت: در این خیابان گاهی حجم ترافیک آن قدر زیاد است که هم مسیر شمال به جنوب و هم مسیر جنوب به شمال  از خودرو پر می‎شود.

مهدی سهرابی تصریح کرد: برای کاهش بار ترافیکی بررسی هایی انجام و به این نتیجه رسیدیم اگر بخواهیم ترافیک کنترل شود باید چراغ‎های راهنمایی را از حالت اتومات خارج و به صورت دستی در مواقع پیک ترافیکی کنترل شود.

وی بیان کرد: با پیگیری شهرداری و با وجود هزینه زیاد برای دو منظوره شدن چراغ‎های راهنمایی تمام خیابان‎های اصلی شهر گرگان دو منظوره شدند تا در مواقع ضروری و بحران از چراغ‎ها به صورت بهینه استفاده و ترافیک قابل کنترل باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار