معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان با اشاره به بارش باران از عصر دیروز در استان، گفت: انتظار داریم بارش‌ها به‌تناوب تا بامداد دوشنبه ادامه پیدا کند.

تداوم بارش‌ها در گلستان تا بامداد دوشنبه

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از بعدازظهر دیروز با توجه به نزدیک شدن سامانه سرد و بارشی در ابتدا شاهد وزش باد نسبتاً شدید و شدید در مناطق مختلف استان بودیم که بیشترین سرعت باد به میزان ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت در مراوه‌تپه به ثبت رسید.

وی افزود: بعد از آن در ابتدا بارش را به شکل پراکنده در مناطق غربی داشتیم که رفته‌رفته بارش شکل منظم‌تری گرفت و در حال حاضر نیز در شهرهای مختلف استان بارندگی داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان تصریح کرد: به سبب فعالیت این سامانه سرد و بارشی، شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در سطح استان هستیم.

رحمان‌نیا گفت: با توجه به کاهش دما، بارش در ارتفاعات به شکل برف است که با پدیده مه همراه شده است. به همین دلیل اختلال در تردد از جاده‌های کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

رحمان‌نیا تأکید کرد: به‌واسطه وزش شدید باید، مواج و متلاطم بودن دریا تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه بارش‌ها به‌تناوب تا بامداد فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بامداد فردا اغلب شهرهای استان دمای صفر و کمتر از صفر را تجربه کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان بیان کرد: از فردا تا آخر هفته جو نسبتاً آرامی در سطح استان حکم‌فرما خواهد بود و در طول روز روند افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار