امامان جمعه اهل سنت غرب گلستان تنها راه شتاب‌بخشی به توسعه همه جانبه استان و کشور را استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در خصوص "جهش تولید " دانسته و خواستار فراهم کردن زمینه‌های اجرای آن شدند.

استفاده از ظرفیت‌های بومی ضرورت تحقق جهش تولید است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، امام جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن گفت : رهبر  معظم انقلاب اسلامی با نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان "جهش تولید"، چشم انداز یک‌ساله‌ کشور را ترسیم کردند اما برخی بروکراسی های اداری ،دغدغه هایی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده که تمرکز بر جهش تولید می تواند بسیاری از این مشکلات و موانع را بی اثر کند.

حاج آخوند عبدالرحمن کر افزود : با گذشت چهل و یکسال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی باید وعده داده شده به مردم عملی شود و متولیان حکومتی تحقق این شعار و ایجاد تغییرات محسوس و مثبت در زندگی مردم را بیش از همیشه مورد توجه قرار دهند.

 وی گفت : تحریم آمریکا و کشورهای اروپایی فرصت مناسبی برای تولیدگران کشور است تا با توجه به پتانسیل بازار داخلی و جمعیت هشتاد میلیونی کشور، زمینه افزایش تولید، فروش را برای خود و رونق اقتصادی و رفع مشکل اقتصادی را برای جامعه فراهم کنند.

وی اظهارداشت: اگر از  ظرفیت جوانان کشور استفاده شود شعار سال یعنی جهش تولید به طور کامل عینیت خواهد یافت.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن گفت : همانطور که جوانان شیعه و سنی با وحدت در کنار هم دسیسه های دشمنان را در طول دوران پربرکت جمهوری اسلامی خنثی کردند در این برهه حساس نیز کشور را از تنگناهای اقتصادی خارج خواهند ساخت.

 این روحانی اهل تسنن گفت : تکیه رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی و تولیدی در سالهای اخیر بسیار بجا و حساب شده است زیرا اگر می خواهیم  مقتدر و نیرومند باشیم باید به خودمان اتکا داشته باشیم و چشم امید از دیگران برداریم.

 وی خطاب به تولید کنندگان گفت: نباید حجم تولید بهانه ای برای کاهش کیفیت  تولید شود و تولیدات داخلی باید با حداکثر مرغوبیت تولید شود تا زمینه فروش بیشتر آن در داخل و بازارهای خارجی فراهم باشد.

 امام جمعه اهل سنت گمیشان نیز گفت: برای بدست آوردن استقلال که یکی از خواسته های همیشگی مردم ایران است باید در همه زمینه ها خودکفا شویم که یکی از این بخش های مهم  تولید و اقتصاد است.

 حاج آخوند بایرام‌گلدی حنفی اظهار داشت: با افزایش تولید و جهش محسوس در این بخش باید کشور را تا حد امکان از وابستگی به محصولات دیگر کشورها بی نیاز کنیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی و تکیه بر توان دانشمندان و جوانان و تولیدگران داخلی زمینه استقلال همه جانبه کشور را فراهم نماییم.

 وی با اشاره به ظرفیت های شهر ساحلی گمیشان گفت : وجود سواحل بکر و دسترسی به دریای خزر یکی از فرصت های خدادادی این منطقه است که با حمایت دولتمردان و با استفاده از نیروی بومی می توان در پرورش آبزیان به خصوص میگو به تولیدات خوبی رسید و علاوه بر تامین نیاز داخل، فرصت صادرات را نیز ایجاد کرد.

وی گفت: برای تحقق شعار سال علاوه بر دولت، نقش اساسی بر عهده مردم است که باید با تلاش مضاعف وارد میدان کار و تولید شوند و به بهبود اقتصاد کشور و جامعه کمک نمایند.

 شهرستان های گمیشان و بندرترکمن هریک با افزون بر هشتاد هزار نفر جمعیت در غرب گلستان و همجوار با دریای خزر واقع هستند که بیشتر جمعیت این مناطق را اهل سنت تشکیل می دهند و شغل بیشتر مردم منطقه کشاورزی و ماهیگیری است .

رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را با عنوان "جهش تولید" نامگذاری نمودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار