یادگاری گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد و برای ادامه آن ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین/ تردد کشاورزان و باغداران با ارائه سند مالکیت و یا نامه شورا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «کامران یادگاری» امروز (شنبه 16 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا 20 فروردین ماه جاری ادامه دارد و تداوم اجرای آن بر اساس مصوبات و تصمیم ستاد مقابله با کرونا است.

 

رئیس پلیس پیشگیری استان گلستان ادامه داد: این طرح بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و هدف آن کاهش تماس ها و قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا و سرعت بخشیدن به مدیریت بر کنترل بیماری کووید 19 است.

 

یادگاری متذکر شد: طبیعی بود که در شروع طرح برخی از ناهماهنگی ها به ویژه در بحث تردد مردم و عدم تمکین برخی از افراد در ساعات نخست آغاز این طرح رو به رو شویم.

 

وی افزود: با ورود مسئولان ریاست شورای تأمین استان و سایر اعضای شورای تأمین و همپوشانی دستگاه ‌ها و نهادهای لشکری و کشوری مشکلات مربوط به این طرح در اسرع وقت به حداقل رسید و از مردم فهیم و دست اندرکاران از سپاه پاسداران، بسیجیان، پرسنل راهداری، صدا و سیما، هلال احمر، مراکز بهداشت و ارتش و مرزبانی  که در این طرح با مشارکت داشتند تشکر می کنیم.

 

رئیس پلیس پیشگیری استان گلستان ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که این مهم محقق شده و مردم باید همکاری داشته باشند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

 

یادگاری خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی برای این طرح توقیف خودروهای متخلف به مدت یک ماه و جریمه نقدی 500 هزار تومانی برای متخلفان و پلمب واحدهای صنفی متخلف در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: این طرح خروج افراد غیر ساکن و ورود افراد ساکن را بلامانع اعلام کرده است و تردد افراد بومی بین شهرستان ها محدود شده است.

 

رئیس پلیس پیشگیری استان گلستان افزود: ورود افراد تنها برای ساکنین در این طرح مقدور خواهد بود و افراد غیر ساکن باید از کنارگذر عبور کنند اما خودروهای امدادی، هلال احمر، حمل گوشت، سوخت، حمل بار و کالا مشمول این طرح نیست.

 

یادگاری افزود: افراد شاغل و یا کشاورزان و باغداران تنها با ارائه مدرک مثل سند مالکیت و یا قولنامه و نامه از شورای اسلامی روستا می توانند بدون هیچ مشکلی تردد داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار