رئیس سازمان صمت گلستان از تولید روزانه ۱۹ هزار تا ۲۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان خبر داد.

تولید روزانه حدود ۲۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا تنها سه واحد صنعتی در استان مواد ضدعفونی تولید می‌کردند که ظرفیت تولید آن‌ها ۳۰ هزار تن در سال بود و روزانه ۱۵ هزار لیتر از این مواد را تولید می‌کردند.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و با تغییر خط تولید تعدادی از واحد‌های صنعتی تعداد واحد‌های تولیدکننده مواد ضد عفونی کننده به ۱۰ واحد افزایش یافت.

طلوعیان افزود: ظرفیت اسمی این واحد‌ها در مجموع ۴۳ هزار تن در سال است و در حال حاضر روزانه ۱۹ هزار تا ۲۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید می‌شود که در صورت رفع مشکل تامین الکل مورد نیاز این واحد‌ها این ظرفیت روزانه تا دو برابر قابل افزایش است.

او گفت: هم اکنون ظرفیت و میزان تولید مواد ضدعفونی در استان در سطح خوبی است و پاسخگوی نیاز استان می‌باشد.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا یک واحد تولیدی استان با تغییر خط تولید خود روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کرد که ظرفیت این واحد هم اکنون به ۱۵۰ هزار عدد ماسک در روز رسیده که این واحد نیز با مشکل مواد اولیه به ویژه، کش، روبرو است که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

طلوعیان گفت: یک واحد تولید ماسک دیگر نیز در استان آماده بهره برداری است که با راه اندازی آن روزانه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک به ظرفیت تولید استان افزوده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار