عرب احمدی گفت: تاکنون ۵۰ درصد غرامت خسارت کشاورزان آسیب دیده از سیل در شهرستان آق قلا پرداخت شده است.

تاکنون ۵۰ درصد غرامت کشاورزان سیل زده آق قلا پرداخت شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی اکبر عرب احمدی» امروز(پنجشنبه 28 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور پیشیگری از وقوع کرونا ایمن سازی محیط و گندزدایی محیط کار در نظر گرفته شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا  ادامه داد: در مسائل مراجعات ارباب رجوع پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم و همچنین اقداماتی که کارکنان از آن استفاده می کنند را ضدعفونی کردیم.

 

عرب احمدی متذکر شد: با توجه به اینکه در مرحله داشت مزارع کشاورزی قرار داریم در مزارع گندم و جو بارش های خوبی در فصل بهار داشتیم و این مهم منجر به بروز بیماری های زنگ زرد و قهوه ای در مزارع گندم شده و به دلیل رطوبت بیماری هایی اعم از اسکلروتینائی و غیره در مزارع کلزا مشاهد شده است.

 

وی گفت: کشاورزان تاکنون باید یک مرحله سپماشی را در مزارع خود انجام داده باشند و سمپاشی در اکثر مزارع شهرستان آق قلا انجام شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا خاطرنشان کرد: کشاورزان باید در دو مرحله از قارچ کش استفاده کنند و توصیه می کنیم 10 روز پس از سمپاشی نسبت به استفاده از قارچ کش در مرحله دوم اقدام کنند.

 

عرب احمدی بیان کرد: کشاورزان میزان آب و سم مصرفی را رعایت کنند و سرعت حرکت تراکتورها در هنگام سمپاشی اهمیت دارد و کارشناس کشاورزی در مراکز  و کلینیک های گیاه پزشکی توصیه های فنی را ارائه می کنند.

 

وی گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و شاهد افزایش تولیدات گیاهی در کشور باشیم، گلستان رتبه دوم در تولید گندم را دارد و امیدواریم به مرز خودکفایی برسیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا خاطرنشان کرد: تسهیلات سرمایه در گردشگر با نرخ کارمزد پایین برای کشاورزان در نظر گرفته شده و کشاورزانی که در سیل خسارت دیدند به ازای هر هکتار مزارع آبی 5 میلیون تومان و به ازای هر هکتار اراضی دیم دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده که تاکنون 50 درصد آن پرداخت شده است.

 

عرب احمدی با بیان اینکه به ازای هر هکتار پنج میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مشکلات مالی کشاورزان را برای تهیه بذر و سموم کشاورزان برطرف کردیم تا مشکلی در این راستا نداشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار