عادله کشمیری اظهار کرد: آغاز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری با رعایت دقیق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مجاز است.

آغاز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری گفت: براساس اطلاعیه دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به شرایط فعلی و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه آغاز فعالیت‌های صنفی با خطر کمتر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری فقط با رعایت شرایط عنوان شده مجاز است.

وی افزود: دراین اطلاعیه درباره آغاز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری آمده است: با توجه به شرایط فعلی و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه آغاز فعالیت‌های صنفی با خطر کمتر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری فقط با رعایت شرایط زیر مجاز است.

کشمیری ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد هنری ابتدا در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاعات واحد خود را ثبت کنند و نیز دستور العمل و قواعد بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و محل آموزشگاه رعایت شود.

وی گفت: برگزاری کلاس‌های تک نفره (یک هنرجو)، استاد - شاگرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و نیز به منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی برای آموزش هنری در صورتی مجاز است که اولا با نظارت و برنامه ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ثانیا آموزش با استفاده از نرم افزار‌های داخلی انجام شود به طوری که نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری ممکن باشد.

کشمیری افزود: آموزش هنری به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی فقط با رضایت هنرجو و خانواده امکان پذیر است و اجباری نیست و هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی ۲۰ درصد کمتر از آموزش هنری حضوری خواهد بود.

یادآوری می شود شروع فعالیت دوباره آموزشگاه‌های آزاد هنری درسراسر کشور به جز استان تهران از زمان صدور این اطلاعیه و با رعایت مفاد آن مجاز است و آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران از اول اردیبهشت در چارچوب این اطلاعات مجاز به فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار