مازندرانی گفت: با توجه به نرخ بیکاری و متقاضیان جدید برای کسب و کار در استان با ایجاد ۳۰ هزار شغل یک درصد نرخ بیکاری گلستان کاهش می یابد.

۳۰ هزار شغل یک درصد نرخ بیکاری گلستان را کاهش می دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» امروز (شنبه 6 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 16 هزار و 311 نفر تاکنون در سایت بیکاری کرونا ثبت نام کردند و درخواست بیمه بیکاری داشتند که 13 هزار و 517 نفر از این افراد شامل این طرح شدند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: لیست های پرداخت حق بیمه بیکاری در ایام کرونا در تأمین اجتماعی به نوبت مورد رسیدگی قرار می گیرد و انشا الله به زودی این عزیزان از بیمه بیکاری بهره ‌مند می شود.

 

مازندرانی افزود: در تامین اجتماعی هرلحظه که لیست بیمه بیکاری ناشی از کرونا نهایی شود حق بیمه بیکاری به حساب کارگران به طور کامل پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: پیش بینی می شود تا آخر اردیبهشت تسهیلات بیمه بیکاری پرداخت می شود اما در کل کشور 270 هزار نفر درخواست بیمه بیکاری ناشی از کرونا داشتند و هدف وزارت کار این است که افرادی که شرایط بیمه بیکاری دارند از این تسهیلات بهره مند شود.

 

مازندرانی در خصوص میزان اشتغال گلستان در سال جهش تولید افزود: برای برنامه ریزی در سال جهش تولید نشست هایی در نظر گرفته شده است تا سهمیه اشتغال استان مشخص می شود.

 

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا محاسبات ما به هم ریخته است و نخستین اولویت کشور حفظ اشتغال موجود است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: دومین موضوع این است که با حمایت های انجام شده بتوانیم شرایط فعالیت بنگاه های اقتصادی را از طریق فروشگاه الکترونیکی حفظ کنیم و بنگاه اقتصادی و خدماتی ما باید به سمت بهره گیری از فضای مجازی حرکت کنند.

 

مازندرانی ابراز داشت: قطعاً با برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان سهمیه اشتغال مشخص می شود و امسال با توجه به جهش تولید باید توان مضاعف داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در سال بیش از 15 هزار نفر متقاضی عرصه کسب و کار می شوند و برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری باید بیش از 30 هزار شغل ایجاد کنیم نرخ بیکاری یک درصد کاهش یابد.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان به نرخ 11.9 درصدی بیکاری استان در زمستان ۹۸ اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در نیمه دوم اسفند در نظر گرفته شده و شیوع ویروس کرونا نیز بر این آمار تأثیرگذار بود.

 

مازندرانی گفت: هدف ما در این ایام حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال جدید و استفاده از فرصت ها در کنار تهدیدهای به وجود آمده از کرونا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار