سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: در مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان وجود دارد که ۱۲۸ هزار واحد آن کم دوام و بی دوام است.

گلستان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی بی‌دوام دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۹۸، هفت هزار و ۷۰۷ واحد مسکونی در قالب جبران خسارت‌های سیل و سه هزار و ۷۰۰ واحد هم در قالب طرح ویژه در گلستان ساخته شد و مقاوم سازی این تعداد واحد، اتفاق خوبی بود که در یک سال رقم خورد.

وی افزود: در گلستان در مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که ۱۲۸ هزار واحد آن کم دوام و بی دوام است.

حسینی بیان کرد: با مدیریت بحران و استانداری مکاتبه شده و پیشنهاد دادیم که در بازه زمانی پنج ساله حداقل ۵۰ درصد این واحدها را مقاوم سازی کنیم.

وی اضافه کرد: گلستان، استان حادثه خیز کشور بوده و از لحاظ سکونتگاه‌های با دوام در رتبه ۲۶ قرار دارد و باید فکری در این خصوص شود.

حسینی ادامه داد: روستاهای در معرض خطر هم داریم که در قالب طرح مقاوم سازی شناسایی و ایمن سازی خواهد شد.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: در سال ۹۸، حدود ۳۵ روستا استان تحت تأثیر پدیده رانش، لغزش و سنگ افتادگی قرار گرفت که مطالعات لازم صورت گرفت و کار تثبیت اتفاق افتاد.

وی افزود: هیچ روستایی به طور کامل جابجا نشد ولی در برخی از روستاها مانند قلعه قافه بخشی از روستا جابجا شد.

حسینی با بیان این که کار ایمن سازی این روستاها در حال انجام است، گفت: در سیل سال گذشته به تأسیسات روبنایی ۴۸۳ روستای استان خسارت وارد شد که میزان خسارت ۲۸۳ میلیارد تومان برآورد و فقط ۷۱ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد این مبلغ صرف پایدارسازی و تثبیت و بقیه صرف بهسازی محیط و هدایت آب‌های سطحی شده است.

حسینی بیان کرد: عملیات در ۲۵۰ روستا آغاز و ۶۵ درصد از پروژه‌ها عملیاتی شده است و بنا داریم تا پایان سال مالی خسارات زیربنایی را جبران کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار