مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: اهدای پلاسما بیماران بهبوده یافته کرونایی در گلستان انجام می شود.

طرح جمع آوری پلاسمای افراد بهبودیافته کرونا درگلستان انجام می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید صادق بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مقرر شده بود که از ابتدای اردیبهشت اهدای پلاسما بیماران بهبود یافته کرونایی در گلستان آغاز شود اما به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها این عمل به تعویق افتاد و ظرف چند روز آینده حتماً اجرایی می‌شود.

بنی عقیل توضیح داد که این عمل نیازمند آماده سازی تجهیزات، امکانات و مکان و همچنین هماهنگی با علوم پزشکی است بنابراین این کار با کمی تأخیر آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که این عمل برای اولین بار در ۱۴ استان انجام می‌شود، افزود: بیماران بهبود یافته‌ای که کووید ۱۹ آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی تأیید شده و بهبود یافته هستند، به انتقال خون معرفی شده و مجدداً مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و اگر شرایط آن را داشتند اهدای پلاسما خواهند کرد.

بنی عقیل با اشاره به این که همه گروه‌های خونی می‌توانند پلاسما اهدا کنند، گفت: بیمارانی که ۲۸ روز از بهبودی آنها گذشته علاوه بر اهدای پلاسما حتی می‌توانند خون اهدا کنند.

وی تصریح کرد: خود بهبودیافتگان هم می‌توانند به صورت مستقیم به انتقال خون گلستان مراجعه کنند اما باید مستنداتی دال بر بیماری و بهبودی از آن داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: پلاسمای گرفته شده از بهبودیافته طبق نیاز علوم پزشکی برای تزریق ارسال می‌شود.

بنی عقیل توضیح داد که از فردی که اهدای خون دارد تمام خون را می‌گیریم، اما هنگام اهدای پلاسما فقط قسمت زرد را گرفته و گلبول‌ها را مجدد به فرد برمی گردانیم.

وی تأکید کرد که این عمل سبب نجات جان بیماران شده و در فرآیند بهبود بیماران تأثیرگذار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار