بارش باران و وزش شدید باد شب گذشته در گرگان علاوه بر قطعی جریان برق خانگی، موجب شکسته‌شدن شاخه برخی درختان و سقوط آن بر روی خودروها و آب‌گرفتگی معابر شد.

خسارت باد و باران شب گذشته در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ با وجود قطع بارش ها، آب‌گرفتگی برخی معابر همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده است.

برق مشترکین خانگی برخی محلات گرگان که شب گذشته به دلیل وزش شدید باد قطع شده بود، با تلاش نیروهای عملیاتی شرکت برق پس از ساعتی وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان روز دوشنبه به ایرنا گفت که بارش باران و وزش شدید باد شب گذشته، به جز قطعی برق برخی محلات و آبگرفتگی محدود معابر، مشکل دیگری ایجاد نکرده و خسارت عمده ای ناشی از آن گزارش نشده است.

سیدرضا قادری اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، بارش باران در گلستان تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت که در نتیجه آن، آبگرفتگی معابر و یا جمع شدن آن در برخی کوچه و خیابان های دارای شیب معکوس، دور از انتظار نیست.

وی افزود: بارندگی دیروز خسارتی به زمین‌های زراعی، واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان وارد نکرد.

هواشناسی گلستان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته تاکنون اعلام کرد که این سامانه امشب از استان خارج می شود.

در اثر فعالیت این سامانه بارشی در ایستگاه هواشناسی گرگان ۸ میلی‌متر و در ایستگاه‌های کردکوی و علی‌آباد کتول ۶ میلی‌متر باران بارید.

بیشترین سرعت وزش باد در عصر و شامگاه دیروز (یکشنبه) در ایستگاه هواشناسی علی‌آباد کتول با ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

محمدقلیپور رییس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت که کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما امروز در استان پیش‌بینی می شود.

آسمان گلستان امروز نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارندگی، رعد و برق، در برخی نقاط مه آلود و به صورت موقت همراه با وزش باد شدید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار