مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از راه‌اندازی هشت مرکز تخصصی صنایع‌دستی در سطح استان در سال 1399 خبر داد.

افتتاح 8 مرکز تخصصی صنایع‌دستی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط‌ عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری با اشاره به اینکه افتتاح هشت مرکز تخصصی در سال‌جاری در دستور کار معاونت صنایع‌دستی این اداره کل قرار دارد، اظهار کرد: این مراکز تخصصی صنایع‌دستی باهدف حمایت از تولید و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و به‌منظور ارائه خدمات تخصصی در راستای تولید و ارتقاء جایگاه صنایع‌دستی استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مراکز که در شهرستان‌های گنبدکاووس ( سه مرکز)، گرگان، بندرترکمن، کلاله، مینودشت و بندرگز در رشته‌های سفال، رودوزی سنتی، نمدمالی و ... افتتاح می‌شود، زمینه اشتغال بیش از 69 نفر را در حوزه صنایع‌دستی در سطح استان فراهم خواهد کرد.

* 13 مرکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی با اشتغال 176 نفر در گلستان فعال هستند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: زندگی اقوام مختلف در استان گلستان موجب شده تا تنوع خوبی را در محصولات صنایع‌دستی استان شاهد باشیم و وجود ۲۸ رشته بومی و حدود ۸۰ رشته رایج و فعال، نتیجه حضور این قومیت‌های مختلف و با اصالت در این استان است.
تجری افزود: در حال حاضر 13 مرکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی در شهرستان‌های رامیان، گالیکش، کردکوی، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، گرگان، مینودشت، گمیشان و گنبدکاووس با اشتغال 176 نفر در حال فعالیت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار