مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت:۹۹ درصد مدارس گلستان به شبکه شاد متصل شده اند، اما کمتر از ۴۰ درصد از دانش آموزان گلستانی از این شبکه استفاده می‌کنند.

کمتر از ۴۰ درصد از دانش آموزان گلستانی از شبکه شاد استفاده می‌کنند
به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مشکلات پیش روی دانش آموزان گلستانی در استفاده از شبکه شاد گفت: آموزش و پرورش برای تعطیل نشدن امر آموزش در دوران شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفت از رادیو و تلویزیون استفاده کند، اما از آنجایی که امکان تعامل دو سویه بین دانش آموز و معلم وجود نداشت این سامانه راه اندازی شد.

او افزود: از طرفی دیگر بیش از ۲۵۰ درس در پایه‌های مختلف تحصیلی داشتیم که اگر تمام شبکه‌های تلویزیونی به آموز‌ش این دروس اختصاص داده می‌شد باز هم کم بود.

گوهری راد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد مدارس ما تحت پوشش سامانه شاد قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد معلمان در این سامانه تشکیل کلاس داده اند، اما کمتر از ۴۰ درصد دانش آموزان گلستانی وارد این سامانه شده اند.

او افزود: خانواده‌هایی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند هیچ الزامی برای تهیه گوشی موبایل برای استفاده از این شبکه شاد ندارند.

گوهری راد افزود: این دانش آموزان موضوع نداشتن گوشی هوشمند را به مدارس خود اطلاع دهند تا بسته‌های آموزشی برای آن‌ها ارسال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در جلسه شورای اداری استاندار گلستان خواستار تعیین میزان اعتبار برای تهیه امکانات برای دانش آموزان بی بضاعت شده اند.

گوهری راد افزود: شبکه شاد بستر بسیار مناسبی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل مخصوصا دختران بوده که با یک گوشی می‌توانند از آموزش‌های با کیفیت خوب برخوردار شوند.

او ادامه داد: شبکه شاد شبکه داخلی است و روی بستر شبکه همراه اول قرار گرفته و در برخی از مناطق به دلیل سرعت کم اینترنت با مشکل مواجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در رابطه با مشکلات معلمان برای بارگزاری مطالب گفت: حدود ۱۱ میلیون معلم و دانش آموز وارد این شبکه شده اند و بارگزاری فیلم با حجم بالا دچار مشکلاتی می‌شوند از این رو از معلمان می‌خواهیم از صدا و فیلم‌های با حجم کم استفاده کنند.

گوهری راد گفت: دانش آموزانی که گوشی مناسب و سیستم کامپیوتری دارند، اما باز هم نتوانستند به شبکه شاد متصل شوند با مدیریت مدرسه خود ارتباط برقرار کنند تا مشکلات را به ما اطلاع دهند.

او افزود: دانش آموزان مرز نشین که به اینترنت و آنتن دهی مناسب شبکه دسترسی ندارند راهبران آموزشی در تمامی روستا‌ها جزوه‌های آموزشی را به دانش آموزان تحویل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در مدارس غیرانتفاعی خانواده‌ها تنها برای ماه‌هایی که مدارس تعطیل بوده هزینه ثابت رابپردازند و نیازی به پرداخت هزینه‌های فوق برنامه نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار