گرفتن کد بورسی و احراز هویت در سامانه سجام در دفاتر پیشخوان، در این روزهای کرونایی به دردسر تازه شهروندان تبدیل شده است.

ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، شیوع کرونا برای روی کسب و کارها اثرات منفی زیادی داشته اما بازار سرمایه از این تکانه‌ها مصون مانده است؛ همین موضوع سبب شده شهروندانی که سرمایه‌هایشان دیگر ارزش گذشته را ندارد برای کسب سود وارد بازار سرمایه شوند. تب دریافت کد بورس این روزها در گرگان هم داغ است و خیلی‌ها را به دفاتر پیشخوان کشانده است اما گرفتن این کد پس از گذشتن از هفت‌خوان، مرحله دیگری تحت عنوان احرازهویت در سامانه سجام ( سامانه جامع اطلاعات مشتریان) دارد. افراد پس از ثبت‌نام باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند که در این روزهای کرونایی خیلی هم شلوغ است.

صف‌های طولانی در دفاتر پیشخوان بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش، قطع شدن مکرر سامانه برای ورود اطلاعات شهروندان در این روزها به یک دردسر جدی تبدیل شده است.

با اینکه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از افزایش تعداد دفاتر پیشخوان انجام دهنده احراز هویت در سامانه سجام خبر داده اما مشاهدات خبرنگار ما حاکی از ازدحام در این دفاتر است.

یکی از شهروندان که حدود یک ساعتی است که در صف یکی از دفاتر پیشخوان ایستاده است به خبرنگار ما گفت: در این روزها که همه مسئولان توصیه می‌کنند که مردم از خانه بیرون نیایند اما خودشان شرایطی را فراهم می‌کنند که ناگزیر از خروج از خانه‌هایمان هستیم. روز گذشته برای اینکه زودتر نوبتم شود ساعت 6:30 دقیقه صبح به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کردم و همان زمان تعداد زیادی از مردم در صف بودند. روز گذشته چند ساعتی در صف بودم و به خاطر قطع شدن سیستم‌ها کارم انجام نشد و مجبور شدم امروز دوباره مراجعه کنم که بعد از یکساعت در صف ایستادن، نوبت به من رسید و کارم را انجام دادم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از شهروندانی که مراجعه کرده‌اند، ماسک هم ندارند و در دفتر پیشخوان هم خبری از مواد ضدعفونی کننده نیست که مراجعه کنندگان از آن استفاده کنند.

این صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت تقریبا در همه دفاتر پیشخوان دیده می‌شود و مردم را هم کلافه کرده است. محمد احمدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اما گفته برای مدیریت اوضاع تعداد دفاتر برای احراز هویت سامانه سجام نسبت به قبل سه برابر بیشتر شده است.

به گفته وی تا فروردین ماه امسال کمتر از 25 دفتر پیشخوان، فرآیند احراز هویت دریافت کد بورس را در استان انجام می‌دادند که با توجه به ازدحام جمعیت در دفاتر تعداد این دفاتر به 90 دفتر افزایش یافته است.

احمدی بیان داشت: مراجعه مردم برای ثبت‌نام و دریافت کد بورس اوراق بهادار در روزهای اخیر، سبب ایجاد مشکلاتی از جمله عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شده و دفاتر پیشخوان شهری را با ازدحام جمعیت روبرو کرد از این این‌رو برای کاهش ازدحام جمعیت در دفاتر با پیگیری‌های به‌عمل آمده با سازمان بورس توانستیم مجوز احراز هویت سامانه سجام را در بیش از نیمی از دفاتر پیشخوان استان فعال کنیم.

وی درباره انتقاد شهروندان از شلوغی و ازدحام در دفاتر پیشخوان گفت: تذکراتی به مسئولان دفاتر در خصوص راه اندازی سیستم نوبت‌دهی، جلوگیری از ورود بیش از حد مراجعان به داخل دفاتر و رعایت کلیه موازین مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه شده است که در صورت عدم رعایت آن با مسئولین دفاتر برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اشاره به افزایش ساعت کاری دفاتر برای کاستن از ازدحام جمعیت افزود: در حال حاضر ساعت خدمت‌رسانی دفاتر پیشخوان نیز افزایش یافته و حتی برخی از آن‌ها در روزهای تعطیل نیز به ارائه خدمت می‌پردازند و نام و نشانی دفاتر در سامانه سجام اطلاع‌رسانی می‌شود. در عین حال بازرسان اداره کل با انجام بازدیدهای دوره‌ای از دفاتر، نحوه ارائه خدمات، ضدعفونی و رعایت فاصله‌گذاری را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و توصیه و تذکرات مربوطه لحاظ می‌شود. انتظار داریم با اقداماتی که انجام شده، دیگر شاهد ازدحام در دفاتر پیشخوان برای احراز هویت در سامانه سجام و سهام عدالت نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار