رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان از برگزاری و اقامه نماز جمعه امروز در چند شهر این استان خبر داد.

برگزاری نماز جمعه در چند شهر استان گلستان/ وضعیت سفید به معنای اتمام کرونا نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام محسن کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرهای استان گلستان و طی هماهنگی با مسوولان ذیربط و رعایت و اتخاذ سیاست‌های بهداشتی در مصلاهای نماز جمعه امروز در برخی از شهرها نمازجمعه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا نماز جمعه در شهرهای رامیان، دلند، خان‌ببین، تاتار علیا، رضاآباد فندرسک، سیمین‌شهر و گمیشان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان از نمازگزاران خواست تا با رعایت موارد بهداشتی و حفظ فاصله لازم و به همراه داشتن «سجاده و مهر شخصی» و پرهیز از وضو گرفتن در مصلی در برگزاری نماز جمعه‌ای باشکوه و ایمن مشارکت داشته باشند.

در گلستان وضعیت قرمز نداریم/ اماکن مذهبی در 4 شهر گلستان بازگشایی می‌شود

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان چهار روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تاکید بر اینکه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند، گفت: چهار شهر استان گلستان در وضعیت سفید قرار گرفت.

عبدالرضا فاضل اظهار کرد: تاکنون چهار شهر استان گلستان وضعیت سفید اعلام شده است ولی این وضعیت سفید به معنای پایان کرونا نیست و مردم همچنان نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: بر اثر پروتکل‌های وزارت بهداشت و آخرین آماری که از سوی استان گلستان به وزارت بهداشت ارسال شد تعدادی از شهرهای استان در حالت وضعیت سفید قرار گرفت و می‌توان گفت به ازای هر یکصدهزار نفر از جمعیت یک نفر به طور میانگین بستری می‌شوند.

* وضعیت سفید به معنای اتمام کرونا نیست/ اعلام وضعیت سفید در چهار شهر گلستان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت سفید به معنای اتمام کرونا نیست، ابراز کرد:ما همچنان در استان گلستان بیمار کرونایی داریم و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فاضل خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرهای مراوه‌تپه، گالیکش، رامیان و گمیشان جزو چهار شهر سفید استان گلستان اعلام شدند.

وی در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی اظهار کرد: در چهار شهری که وضعیت سفید اعلام شده است اماکن مذهبی اعم از مساجد و حسینیه‌ها بازگشایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه در سطح استان گلستان وضعیت قرمز نداریم اما به جز چهار شهرستانی که اعلام شد مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل خاطرنشان کرد: طی سه روز گذشته شهرستان بندرگز وضعیت قرمز داشت اما خوشبختانه امروز به وضعیت زرد رسید.

وی با بیان اینکه طی دو الی سه روز آینده احتمال دارد که دو الی سه شهرستان گلستان نیز وضعیت سفید اعلام شود، ابراز کرد: در ستاد ملی کرونا استان گلستان تصمیم گرفته شد که مدارس و اماکن مذهبی در چهار شهرستان گلستان که وضعیت سفید اعلام شده است بازگشایی شود که احتمالا در 27 اردیبهشت ماه خواهد بود.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار