مدیرکل امور اتباع و و امور مهاجرین خارجی استانداری گلستان از ساخت دو باب مدرسه از محل کمک های بین المللی خبرداد و گفت: عملیات این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجرا است.

احداث ۲ مدرسه در گرگان و گنبد از محل کمک های بین المللی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، به دنبال جذب حمایت‌های مالی برای پناهندگان مقیم استان در حادثه سیل سال گذشته گلستان، با حمایت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و مشارکت و نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی، عملیات اجرایی احداث دو مدرسه را در گرگان و گنبد کاووس آغاز شد.

طبق گفته مدیرکل امور اتباع و و امور مهاجرین خارجی استانداری گلستان در حال حاضر پروژه مدرسه ۹ کلاسه گرگان ۵۲ درصد و پروژه مدرسه ۶ کلاسه گنبدکاووس ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدی دهرویه گفت: تاکنون چهار میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان برای احداث این دو مدرسه اعتبار جذب کرده ایم و طبق توافقی که با پیمانکاران این دو پروژه داشته ایم، مقرر شده این پروژه‌ها در تابستان به اتمام برسد و تلاش می‌کنیم تا از آغاز سال تحصیلی ۹۹ این دو مدرسه آماده بهره برداری توسط دانش آموزان باشد.

گفتنی است که پیرو عقد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مقرر شده بود که در سال جاری میلادی دو باب مدرسه از محل منابع ملی و کمک‌های بین المللی در شهرستانهای گرگان و گنبد کاووس احداث شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار