مدیرکل شیلات گلستان گفت: بنیاد برکت از اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان حمایت کرده و تسهیلات پرداخت می‌کند.

حمایت بنیاد برکت از طرح‌های شیلاتی در گلستان؛ مزارع پرورش ماهیان خاویاری ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سیدجواد قدس علوی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادمقاومتی اظهارداشت: در زمینه شیلات و آبزی‌پروری ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و همجواری با دریای خزر فرصت مناسبی را در این بخش فراهم کرده است.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای فعالیت‌های آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت از طرح‌های حوزه شیلاتی حمایت کرده و تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در استان گفت: این پروژه که بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در منطقه است ظرفیت تولید 8 هزارتن گوشت و 400 تن خاویار را دارد.

قدس‌علوی بیان داشت: برای پشتیبانی از این مجتمع و تأمین بچه ماهی مورد نیاز به احداث مزارع منفرد ماهیان خاویاری داریم که در این زمینه تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از مهم ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان است، خاطرنشان کرد: برای اینکه دغدغه تأمین بچه ماهی برای این مجتمع را نداشته باشیم باید در هر شهرستان دست‌کم سه مزرعه پرورش ماهی خاویاری ایجاد کنیم.

مدیرکل شیلات استان گفت: طبق برنامه 95 درصد خاویار و 70 درصد گوشت ماهیان خاویاری تولیدی این مجتمع صادراتی خواهد بود که می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار