نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

منتظری گفت: باید با تبیین اندیشه‌های مختومقلی فراغی، اخلاق و ارزش‌های اصیلی چون وحدت بین اقوام گسترش یابد.

تبیین اندیشه‌های مختومقلی فراغی وحدت بین اقوام را گسترش می دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از  شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» به مناسبت نکوداشت دویست و هشتاد و هفتمین سالروز تولد شاعر شهیر ترکمن، مختومقلی فراغی در جمع خبرنگاران گفت: مختومقلی فراغی، حکیمی است که در اشعارش، به شیوایی و در خلال حکایت‌ها و ابیات شیوا و خواندنی که برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) است، به ارزش‌های متعالی اخلاقی، همچون؛ انسان‌دوستی، خدامحوری، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، عدالت و انصاف، خوش‌رویی، امداد و دستگیری از بندگان خدا دعوت کرده است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با تبیین اندیشه‌های مختومقلی فراغی، اخلاق و ارزش‌های اصیلی چون وحدت بین اقوام گسترش یابد.

 

منتظری اظهارداشت: برگزاری نکوداشت مختومقلی فراغی می‌تواند فرصتی برای توسعه‌ روابط فرهنگی و سیاسی بین ایران و ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه باشد تا زمینه تحقق اندیشه امت واحده اسلامی مهیا شود.

 

وی با اشاره به دوران پرتنش روزگار این شاعر عارف، افزود: جهان اسلام و جامعه ما، امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند شخصیت‌های تقریبی با اندیشه صلح و وحدت و احترام متقابل است و گرامیداشت این شاعر بزرگ، درواقع، گرامیداشت صلح و وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

 

منتظری، در بخش دیگری از سخنانش، مختومقلی فراغی را فرزند گلستان و ایران و جهان اسلام و موجب افتخار انسانیت دانست و وی را در زمره مصلحان دنیای اسلام خواند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار