معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: طوفان چند روز قبل ۵۰ میلیارد تومان و سرمای فروردین‌ماه امسال ۳۰ میلیارد تومان به بخش زراعی و باغی استان گلستان خسارت وارد کرد.

خسارت ۸۰ میلیاردی کشاورزی گلستان از طوفان و سرمای بهاره

به گزارش گلستان ۲۴؛ آمنه جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه، طوفان بامداد یکشنبه(۴ خرداد) در سطح استان به ۱۳۰۰ هکتار باغ و ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی خسارت وارد کرد.

وی، میزان خسارت ناشی از طوفان به بخش باغی و زراعی را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان خسارت‌ به گلخانه‌ها و سایر بخش‌های کشاورزی و تأسیسات زیربنایی در دست ارزیابی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در بخش زراعی خسارت‌ها به محصول کلزای آماده برداشت وارد شده است، تصریح کرد: در تمام سطح استان گزارش خسارت را داشتیم اما میزان خسارت در مناطق شرقی بیشتر بوده است.

جمشیدی در ادامه گفت: بر اثر سرمای فروردین‌ماه امسال نیز به بخش باغی و زراعی استان مجموعاً ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد. بیشترین خسارت در بخش بالادست استان بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کم بودن میانگین بارندگی آبان و آذرماه سال گذشته در سطح استان نسبت به میانگین بلندمدت، برخی از مزارع شهرستان‌های کلاله، مراوه‌تپه، آق‌قلا و گمیشان دچار خسارت خشکسالی شدند. به‌منظور بهره‌مندی کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی از بیمه، جلسات متعددی برگزار شد و به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته بیمه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غرامت به بخش کشاورزی استان پرداخت کرد. علاوه بر این بیمه در سیل سال ۹۸، ۷ میلیارد تومان غرامت به بیمه‌شدگان پرداخت کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار