درطی حکمی از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور حسین سرگزی به عنوان مدیر ملی پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب بین المللی هامون معرفی شد.

مدیر ملی پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی تالاب هامون معرفی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی کلانتری طی نامه‌ای به استاندار سیستان وبلوچستان مدیر ملی ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب بین المللی هامون را معرفی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب بین المللی هامون و حمایت از معیشت‌های جایگزین جوامع محلی متعاقب همکاری بین المللی سازمان محیط زیست (معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها) در حوزه حفاظت و احیای تالاب ها به صورت همکاری مشترک با برنامه عمران ملل متحد و با حمایت های مالی ۱۰ میلیون دلاری اتحادیه اروپا به تصویب و امضا رسیده است.

این پروژه بر اساس برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب های بین المللی هامون تهیه گردیده و دارای سه محور اصلی شامل؛ بهبود ظرفیت‌ها و همکاری‌ها، اشتغال و در آمدهای جایگزین و مدیریت پایدار آب و خاک و اجرای کشاورزی سازگار با اقلیم است.

با عنایت به اهمیت و حساسیت‌های ملی و بین المللی، تلاش همگان برای تحقق اهداف، حصول دستاوردها و موفقیت پروژه از خواسته دیرینه سیاستگذاران سطوح عالی و نشانگر توانمندی‌های کارشناسی و مدیریت کشور خواهد بود لذا با توجه به اهداف پروژه، همگام و هم راستا کردن تمامی فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی و اجرایی دستگاه‌های مرتبط کارگروه حفاظت از تالاب هامون در سطح استان با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست، برای رسیدن به برآیندی مطلوب از پروژه یاد شده مورد انتظار است.

همچنین به منظور تسریع در اجرایی شدن برنامه‌های پروژه، معرفی و ضرورت همکاری بدون وقفه آن با دستگاه‌های مرتبط استانی و شهرستانی حوزه سیستان از جمله سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، ادارهکل منابع طبیعی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان و زابل مورد تاکید است.

حسین سرگزی در سال ۱۳۵۳ در شهرستان هامون استان سیستان وبلوچستان متولد شد وی در سال ۹۳ دکترای مهندسی منابع طبیعی با گرایش بیابانزدایی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را دریافت کرد.

او  تاکنون مسوولیت‌های زیادی از جمله کارشناس بیابانزدایی، رییس اداره بیابانزدایی، مدیر اجرایی استانی پروژه بین المللی منارید، رییس اداره ارزیابی آبخیزداری، رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره مهندسی و مطالعات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان را داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار