سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: فرآیند نظارت بر روند خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در گلستان با حضور ۶ تیم بازدید کننده انجام می شود.

تشدید نظارت در مراکز خرید گندم و کلزای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور صیادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: فرایند نظارت بر روند خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در گلستان با حضور ۶ تیم بازدید کننده انجام می شود.

وی افزود: این دوره بازدیدهای مستمر بیش از ۲۰ نفر از کارشناسان و مدیران واحدهای مختلف اداره کل با سرکشی از همه مراکز خرید آموزش های مرتبط اعم از آشنایی با نحوه تعیین افت مفید و غیرمفید و دیگر موضوعات مرتبط با خرید را  آموزش و بررسی می کنند.

صیادی ادامه داد: این دوره بازدیدهای مستمر همه روزه به جهت جلوگیری از وقفه در ثبت محمولات خرید در سامانه سیفا و تاکید بر ارسال به موقع اسناد خریداری شده به بانک عامل است تا کشاورزان هر چه زودتر به مطالباتشان دست پیدا کنند و کارشناسان متخصص و ارشد کنترل کیفی اداره کل هم بنا بر شرح وظایف ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به انجام وظیفه اقدام می کنند.

وی افزود: نظارت کامل بر فرایند خرید، پیش گیری از بروز تخلفات احتمالی در طی عملیات خرید، تطبیق تعداد وسائل نقلیه و اسناد ثبت شده در روز، تهیه و تنظیم گزارش روزانه از مهم ترین اقدامات بازرسان اعزامی به مراکز خرید است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است و رتبه برتر خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد.

وی همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار