دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: کلزاکاران گلستانی با وجود تحویل محصول هنوز پول خود را از دولت دریافت نکرده‌اند.

دولت پول کلزاکاران گلستانی را پرداخت نکرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: کشاورزان 9 ماه تلاش می‌کنند به امید اینکه محصول را تحویل و پول خود را دریافت کنند اما مدتی از تحویل محصول کلزاکاران گلستانی گذشته و آنان هنوز پول خود را دریافت نکرده‌اند و این نگرانی برای گندمکاران هم وجود دارد.

وی افزود: زمان زیادی از کشت محصولات گذشته و از مسئولان تقاضا دارم طلب کلزاکاران را پرداخت کنند، در این مدت می‌شد منابع را تامین کرد تا کشاورز با خیال راحت طلبش را دریافت و هزینه‌های قبلی کشت، هزینه‌های حمل و نقل و برداشت محصول بعدی را تامین کند.

دبیر خانه کشاورز گلستان با اشاره به ضرورت قرارداد کشاورزان با کارخانه‌ها گفت: کشاورزانی که تبحر و تخصص در رشته‌های مختلف دارند می‌توانند با صنایع مرتبط قرارداد منعقد و برای آنها کشت کنند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

ایمانی تصریح کرد: با انعقاد این قراردادها هم دغدغه کشاورزان کاهش پیدا می‌کند و هم خیال کارخانه داران راحت می‌شود که محصولات آنها با اطمینان در استان تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی گندمکاران گلستانی با کارخانه‌های تولید ماکارونی قرارداد بسته‌اند و با قیمت 10 درصد بیشتر از دولت محصولات خود را می‌فروشند، اگر این اتفاق برای سایر محصولات هم رخ دهد به سود مصرف کننده، تولید کننده و فرآوری کننده خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار