معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از کشت ۲۴ هکتار گل محمدی در اراضی مناطق کوهستانی استان خبر داد.

کشت گل محمدی در ۲۴ هکتار از اراضی مناطق کوهستانی گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت:از آنجا که گل محمدی، نیاز اندکی به آب دارد، در شرایط اقلیمی مناسب، عملکرد بالا و و توجیه اقتصادی خوبی ارائه می‌کند.

او ادامه داد: طی ۲ سال گذشته، امکان سنجی کشت، شناسایی مناطق مستعد و توسعه کشت آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

فرهانی افزود: در این راستا مدیریت باغبانی با بهره گیری از توان کارشناسی مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها و بخشداران مناطق مختلف استان برنامه توسعه کاشت گل محمدی را تدوین و تاکنون موفق به کشت، در ۲۴ هکتار از اراضی مناطق کوهستانی استان گلستان شده است.

او گفت: با توجه به زود بازده بودن گل محمدی بوته‌های ۲ ساله در سال جاری به گلدهی رسیده و با رعایت اصول فنی و مدیریت داشت محصول در سنوات آینده می‌توان تا ۴ تن در هر هکتار گل‌تر از بوستان‌های گل محمدی استان برداشت کرد.
 
معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک به سایر مناطق استان نیز گسترش یابد.

عمده مناطق کشت گل محمدی در شهرستان‌های گرگان (شاهکوه و چهار باغ) کردکوی (رادکان) و مراوه تپه است.
 
گل محمدی از گیاهان مناسب اقلیم سرد و خشک است که در ارتفاع بالای هزار متر از سطح دریا و برخوردار از بافت اسیدی از رشد خوبی برخوردار خواهد بود.

از گل محمدی برای مصارف گلاب گیری و بهره برداری از گل خشک به عنوان گیاه دارویی استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار