نماینده مردم گرگان در مجلس تأکید کرد: برای فرماندهی دقیق در حوزه فرهنگ, امروز نیازمند تشکیل قرارگاه فرهنگی در کشور هستیم.

امروز نیازمند تشکیل قرارگاه فرهنگی در کشور هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با تأکید بر حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شرایط شیوع ویروس کرونا, اظهار کرد: متأسفانه حوزه فرهنگ و هنر در بسته‌های حمایتی دولت دیده نشده و این در حالیست که دولت وعده حمایت از بسیاری از مشاغل خرد در سایر حوزه‌ها را داده است.  

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر ناشی از نوع نگاه مسئولان به این عرصه است, افزود: در استان‌ها نیز شاهد این مسئله هستیم که هیچگاه حوزه فرهنگ و هنر در اولویت تخصیص اعتبار در استان‌ها نیست.

وی اضافه کرد: در مقطع کنونی که تحریم‌ها اقتصاد کشور را دچار مشکلات اساسی کرده است, تولیدات در حوزه فرهنگ و هنر, حوزه‌ای است که به هیچ عنوان مشمول تحریم نیست و ما از این طریق می‌توانیم فعالیت‌های گسترده که همراه با ارز آوری باشد, صورت دهیم.

منتظری با تأکید بر ضرورت توجه به بیشتر به حوزه گردشگری و صنایع دستی, تصریح کرد: امروز نیازمند تغییر نوع نگاه مسئولان ارشد نظام به حوزه فرهنگ و هنر هستیم تا بتوانیم ضمن رسیدن به اهداف عالی انقلاب در حوزه فرهنگ از این طریق به اقتصاد کشور نیز کمک کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته در حد انتظار ظاهر شود, افزود: در این زمینه نیازمند تشکیل قرارگاه فرهنگی هستیم تا این قرارگاه از دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی گزارش گیری کند و سپس ارزیابی‌های لازم را انجام دهد و دستگاه‌های فرهنگی بر اساس فرماندهی این قرارگاه نقشه راه خود را طرح ریزی کنند. قطعا در شرایطی که چندین لشکر بدون فرماندهی عملیات انجام دهند موفقت چشمگیری نخواهند داشت لذا تشکیل این قرارگاه از ضروریات امروز جامعه ما در حوزه فرهنگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار