مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: استان گلستان با تولید ۱۱ هزار و ۹۹۰ اپلیکیشن تلفن همراه، جایگاه دوم کشور را در حوزه برنامه های تولید شده، کسب کرد.

جایگاه دوم گلستان در تولید برنامه تلفن همراه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، محمد احمدی اظهارکرد: استان گلستان در سال ۹۷ با تولید ۷.۶ درصدی از کل برنامه ‌ها (با تعداد ۱۲ هزار و ۳۷۸) در جایگاه پنجم کشور قرار داشت که با برنامه ریزی های انجام شده و با وجود افزایش تعداد تیم های توسعه دهنده امروز با داشتن سهم ۱۱ درصدی از کل برنامه ها بعد از تهران بیشترین آمار برنامه تولید شده را نسبت به کشور داریم.

وی اضافه کرد: با وجود افت ۱۷ درصدی در تعداد تولید برنامه های کشور در سال ۹۸ اما استان گلستان فقط با ۰.۰۳ در صد کاهش، توانسته رتبه دوم کشور را به دست بگیرد و استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس و کرمانشاه در رتبه های بعدی قرار دارند.

دبیر توسعه دولت الکترونیک استان گلستان با اشاره به سهم تولید برنامه های موبایلی اضافه کرد: در سال ۹۸ تعداد بازی های تولید شده در استان کمتر از برنامه های تولیدی بوده است، اما بازی ها درآمد بیشتری داشته اند که رتبه درآمدی استان گلستان در کشور در برنامه های تولیدی نهم و در بازی های تولیدی هشتم است.

احمدی گفت: این امر موید این مطلب بوده که با وجود تولید ۱۱ درصد از کل برنامه ها اما درآمد از برنامه ها کم است و نشان می دهد تیم های توسعه دهنده استان با مارکتینگ و روش های بازاریابی و فروش آشنایی کمتری دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار